2025-02-22T21:25:34-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-158900%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T21:25:34-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-158900%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T21:25:34-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-22T21:25:34-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
«Історія Русі-України має відношення до московської не більше, ніж історія Англії до історії США». Проекти програм з рідної історії для народних шкіл Харкова на 1942–1943 навчальний рік
У статті досліджується процес розробки шкільних навчальних програм з історії України для народних шкіл Харкова часів нацистської окупації. Проаналізовано специфіку тем та методичних настанов, у контексті яких учителі мали інформувати учнів щодо історичної минувшини рідної батьківщини. Виявлено ант...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2019
|
Series: | Сiверянський лiтопис |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158900 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | У статті досліджується процес розробки шкільних навчальних програм з історії
України для народних шкіл Харкова часів нацистської окупації. Проаналізовано специфіку тем та методичних настанов, у контексті яких учителі мали інформувати
учнів щодо історичної минувшини рідної батьківщини. Виявлено антирадянські та
германофільські тенденції, які, у поєднанні з елементами українського патріотизму,
мали становити навчально-методичний комплекс засвоєння історичних знань підростаючим поколінням, що мало жити на теренах Третього Рейху.
Слід зазначити, що структура тем, зазначених у програмах, є авторським баченням низки тогочасних харківських істориків, важливе місце серед яких належить
чернігівцю Василю Дубровському. Саме він, на думку авторів, і став їхнім головним
розробником та упорядником.
Автори дійшли висновку, що (незважаючи на декларативний характер) створена
Василем Дубровським тогочасна модерна навчальна парадигма з історії України мала
сприяти поступовій трансформації світогляду школярів та закладала підвалини
нової системи цінностей на тлі видозміни історичної самосвідомості юних українців. |
---|