Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора

Метою статті є розробка і дослідження алгоритмів керування швидкістю машини подвійного живлення (МПЖ) за умови одночасного керування по колах статора та ротора. Побудовано математичну модель системи електроприводу з МПЖ, на основі якої виконано математичне моделювання відпрацювання траєкторії задано...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2017
Автори: Шаповал, І.А., Михальський, В.М., Дорошенко, А.Л.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут електродинаміки НАН України 2017
Назва видання:Технічна електродинаміка
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158972
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора / І.А. Шаповал, В.М. Михальський, А.Л. Дорошенко // Технічна електродинаміка. — 2017. — № 6. — С. 18–25. — Бібліогр.: 13 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-158972
record_format dspace
spelling irk-123456789-1589722019-09-20T01:25:57Z Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора Шаповал, І.А. Михальський, В.М. Дорошенко, А.Л. Перетворення параметрів електричної енергії Метою статті є розробка і дослідження алгоритмів керування швидкістю машини подвійного живлення (МПЖ) за умови одночасного керування по колах статора та ротора. Побудовано математичну модель системи електроприводу з МПЖ, на основі якої виконано математичне моделювання відпрацювання траєкторії заданої швидкості МПЖ за умови її збудження по колу ротора. Досліджено два алгоритми векторного керування швидкістю МПЖ: ортогональне керування і керування з мінімізацією втрат. Розроблено регулятори, що забезпечили відпрацювання заданої швидкості і заданого потоку при збудженні електричної машини по колу ротора. Проведені дослідження підтверджують, що розглянута система векторного керування МПЖ виконує відпрацювання заданої швидкості з мінімальною похибкою при сталому магнітному потоці. Надлишковість координат керування при побудові алгоритму керування використано для зменшення втрат в МПЖ. Целью статьи является разработка и исследование алгоритмов управления скоростью машины двойного питания (МДП) при условии одновременного управления по цепям статора и ротора. Построена математическая модель системы электропривода с МДП, на основе которой выполнено математическое моделирование отработки траектории заданной скорости МДП при условии ее возбуждения по цепи ротора. Исследовано два алгоритма векторного управления скоростью МДП: ортогональное управление и управление с минимизацией потерь. Разработаны регуляторы, которые обеспечили отработку заданной скорости и заданного потока при возбуждении электрической машины по цепи ротора. Проведенные исследования подтверждают, что рассматриваемая система векторного управления МДП выполняет отработку заданной скорости с минимальной погрешностью при постоянном магнитном потоке. Избыточность координат управления при построении алгоритма управления использована для уменьшения потерь в МДП. The purpose of the article is to develop and study speed control algorithms for a doubly-fed induction machine (DFIM) under the condition of simultaneous control of the stator and rotor circuits. A mathematical model of an electric drive system with a DFIM is constructed, on the basis of which a mathematical simulation of the DFIM speed tracking has beenperformed, provided it is excited by the rotor circuit. Two algorithms for vector speed control of the DFIM are investigated: orthogonal control and control with loss minimization. The regulators have been developed which ensured the speed and flux tracking when the DFIM is excited by the rotor circuit. The conducted researches confirm that the considered system of DFIM vector control performs speed tracking with minimum error at a constant magnetic flux. The redundancy of the control coordinates in the construction of the control algorithm is used to reduce DFIM losses. 2017 Article Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора / І.А. Шаповал, В.М. Михальський, А.Л. Дорошенко // Технічна електродинаміка. — 2017. — № 6. — С. 18–25. — Бібліогр.: 13 назв. — укр. 1607-7970 DOI: https://doi.org/10.15407/techned2017.06.018 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158972 621.313 uk Технічна електродинаміка Інститут електродинаміки НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Перетворення параметрів електричної енергії
Перетворення параметрів електричної енергії
spellingShingle Перетворення параметрів електричної енергії
Перетворення параметрів електричної енергії
Шаповал, І.А.
Михальський, В.М.
Дорошенко, А.Л.
Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора
Технічна електродинаміка
description Метою статті є розробка і дослідження алгоритмів керування швидкістю машини подвійного живлення (МПЖ) за умови одночасного керування по колах статора та ротора. Побудовано математичну модель системи електроприводу з МПЖ, на основі якої виконано математичне моделювання відпрацювання траєкторії заданої швидкості МПЖ за умови її збудження по колу ротора. Досліджено два алгоритми векторного керування швидкістю МПЖ: ортогональне керування і керування з мінімізацією втрат. Розроблено регулятори, що забезпечили відпрацювання заданої швидкості і заданого потоку при збудженні електричної машини по колу ротора. Проведені дослідження підтверджують, що розглянута система векторного керування МПЖ виконує відпрацювання заданої швидкості з мінімальною похибкою при сталому магнітному потоці. Надлишковість координат керування при побудові алгоритму керування використано для зменшення втрат в МПЖ.
format Article
author Шаповал, І.А.
Михальський, В.М.
Дорошенко, А.Л.
author_facet Шаповал, І.А.
Михальський, В.М.
Дорошенко, А.Л.
author_sort Шаповал, І.А.
title Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора
title_short Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора
title_full Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора
title_fullStr Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора
title_full_unstemmed Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора
title_sort регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора
publisher Інститут електродинаміки НАН України
publishDate 2017
topic_facet Перетворення параметрів електричної енергії
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158972
citation_txt Регулювання швидкості машини подвійного живлення з керованими перетворювачами в колах статора і ротора / І.А. Шаповал, В.М. Михальський, А.Л. Дорошенко // Технічна електродинаміка. — 2017. — № 6. — С. 18–25. — Бібліогр.: 13 назв. — укр.
series Технічна електродинаміка
work_keys_str_mv AT šapovalía regulûvannâšvidkostímašinipodvíjnogoživlennâzkerovanimiperetvorûvačamivkolahstatoraírotora
AT mihalʹsʹkijvm regulûvannâšvidkostímašinipodvíjnogoživlennâzkerovanimiperetvorûvačamivkolahstatoraírotora
AT dorošenkoal regulûvannâšvidkostímašinipodvíjnogoživlennâzkerovanimiperetvorûvačamivkolahstatoraírotora
first_indexed 2023-05-20T17:56:17Z
last_indexed 2023-05-20T17:56:17Z
_version_ 1796154439241826304