"Гра в бісер": від мистецької утопії Новаліса до музичної утопії Г. Гессе
У статті розкривається образ музики в романі Г. Гессе “Гра в бісер”. З’ясовуються питання: що послужило акустичним прототипом “касталійської музики”; у чому естетична суть касталійської “гри в бісер” і який її зв’язок з естетикою єнського романтиз му; у чому полягає “ізоморфність” касталійського...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159342 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | "Гра в бісер": від мистецької утопії Новаліса до музичної утопії Г. Гессе / Б. Шалагінов // Слово і час. — 2017. — № 6. — С. 48-55. — Бібліогр.: 8 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розкривається образ музики в романі Г. Гессе “Гра в бісер”. З’ясовуються питання: що
послужило акустичним прототипом “касталійської музики”; у чому естетична суть касталійської
“гри в бісер” і який її зв’язок з естетикою єнського романтиз му; у чому полягає “ізоморфність”
касталійського способу життя, звучання касталійської музики та специфічного тону розповіді
про життя головного персонажа; які історичні події лежать в основі політико-релігійно-естетичної
утопії в романі. Гессе робить драматичну проекцію в майбутнє й розкриває драматичні вади
“модерністичного проекту” німецьких романтиків на межі XVIII – ХІХ ст. Ця утопія передбачала
створення засобами мистецтва та вільного філософування нової інтелектуальної раси в
Європі, що мала втілити ідеал духовної повноти існування людини, як її задумала природа.
Романтики вірили, що “проект” покладе початок “тисячолітнього рейху” краси, віри і права
(Новаліс). |
---|