"Гра в бісер": від мистецької утопії Новаліса до музичної утопії Г. Гессе

У статті розкривається образ музики в романі Г. Гессе “Гра в бісер”. З’ясовуються питання: що послужило акустичним прототипом “касталійської музики”; у чому естетична суть касталійської “гри в бісер” і який її зв’язок з естетикою єнського романтиз му; у чому полягає “ізоморфність” касталійського...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2017
Автор: Шалагінов, Б.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2017
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159342
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:"Гра в бісер": від мистецької утопії Новаліса до музичної утопії Г. Гессе / Б. Шалагінов // Слово і час. — 2017. — № 6. — С. 48-55. — Бібліогр.: 8 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У статті розкривається образ музики в романі Г. Гессе “Гра в бісер”. З’ясовуються питання: що послужило акустичним прототипом “касталійської музики”; у чому естетична суть касталійської “гри в бісер” і який її зв’язок з естетикою єнського романтиз му; у чому полягає “ізоморфність” касталійського способу життя, звучання касталійської музики та специфічного тону розповіді про життя головного персонажа; які історичні події лежать в основі політико-релігійно-естетичної утопії в романі. Гессе робить драматичну проекцію в майбутнє й розкриває драматичні вади “модерністичного проекту” німецьких романтиків на межі XVIII – ХІХ ст. Ця утопія передбачала створення засобами мистецтва та вільного філософування нової інтелектуальної раси в Європі, що мала втілити ідеал духовної повноти існування людини, як її задумала природа. Романтики вірили, що “проект” покладе початок “тисячолітнього рейху” краси, віри і права (Новаліс).