Поруч із ним ішли два велетні - білий і чорний (міфологічна основа оповідання Івана Франка "Як Юра Шикманюк брів Черемош")
Стаття з'ясовує міфологічний компонент в оповіданні І. Франка “Як Юра Шикманюк брів Черемош”. Дослідник виводить його із джерел зороастрійського міфологічного світогляду, в основі якого лежить боротьба доброго (Ормузд) і злого (Агріман) начал, та слов’янської міфології із суперництвом Білобо...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159412 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Поруч із ним ішли два велетні - білий і чорний (міфологічна основа оповідання Івана Франка "Як Юра Шикманюк брів Черемош") / М. Ільницький // Слово і час. - 2017. - № 7. - С. 36-42. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Стаття з'ясовує міфологічний компонент в оповіданні І. Франка “Як Юра Шикманюк брів
Черемош”. Дослідник виводить його із джерел зороастрійського міфологічного світогляду, в основі
якого лежить боротьба доброго (Ормузд) і злого (Агріман) начал, та слов’янської міфології із
суперництвом Білобога і Чорнобога. Окреслено також художню трансформацію цих мотивів у
наступні періоди розвитку літератури. У стильовому аспекті автор трактує оповідання І. Франка
як синтез реалістичного і символістичного начал, де міфологічний складник виступає супроводом
і квінтесенцією життєвої ситуації. |
---|