Поруч із ним ішли два велетні - білий і чорний (міфологічна основа оповідання Івана Франка "Як Юра Шикманюк брів Черемош")

Стаття з'ясовує міфологічний компонент в оповіданні І. Франка “Як Юра Шикманюк брів Черемош”. Дослідник виводить його із джерел зороастрійського міфологічного світогляду, в основі якого лежить боротьба доброго (Ормузд) і злого (Агріман) начал, та слов’янської міфології із суперництвом Білобо...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2017
Автор: Ільницький, М.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2017
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159412
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Поруч із ним ішли два велетні - білий і чорний (міфологічна основа оповідання Івана Франка "Як Юра Шикманюк брів Черемош") / М. Ільницький // Слово і час. - 2017. - № 7. - С. 36-42. — Бібліогр.: 10 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:Стаття з'ясовує міфологічний компонент в оповіданні І. Франка “Як Юра Шикманюк брів Черемош”. Дослідник виводить його із джерел зороастрійського міфологічного світогляду, в основі якого лежить боротьба доброго (Ормузд) і злого (Агріман) начал, та слов’янської міфології із суперництвом Білобога і Чорнобога. Окреслено також художню трансформацію цих мотивів у наступні періоди розвитку літератури. У стильовому аспекті автор трактує оповідання І. Франка як синтез реалістичного і символістичного начал, де міфологічний складник виступає супроводом і квінтесенцією життєвої ситуації.