Монтажні засоби в малій прозі Євгена Гуцала
Стаття присвячена інтермедіальним аспектам літературної образності. Словесні образи, розраховані на зорову уяву, потрактовані з погляду їх відповідності монтажним побудовам у кіно. Візуальні композиції в реалістичній поетиці постають як аналоги психологічного паралелізму і прозорої кінометафори,...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159614 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Монтажні засоби в малій прозі Євгена Гуцала / О. Брайко // Слово і Час. — 2017. — № 10. — С. 41-54. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Стаття присвячена інтермедіальним аспектам літературної образності. Словесні образи,
розраховані на зорову уяву, потрактовані з погляду їх відповідності монтажним побудовам у кіно.
Візуальні композиції в реалістичній поетиці постають як аналоги психологічного паралелізму і
прозорої кінометафори, увиразнюючи настроєве звучання епізоду. У пізніших творах комбінації
зорових образів пов’язані з моделюванням роботи несвідомого, низки словесних малюнків,
які формують символічний “код” дії. Візуалізація часової тривалості уподібнює виклад до
кінематографічного напливу й науково-популярного фільму. Комбінація повторюваного образу
з різними елементами ландшафту акцентує малярські композиційні й колористичні можливості
словесного опису. Віддалена асоціативність уподібнень посилює видовищний ефект викладу
й функціонально варіює від гумористичних алюзій до романтичних візій, які трансформують
історичний зміст дії. Указано на кінематографічні аналогії прозових образів письменника. |
---|