Інтенціональність літературного твору: ціннісний синтез у катастрофічному контексті
У статті розглянуто інтенціональність літературного твору як мотивоване конституювання всього, що постає в художній свідомості, – предметності, явищ, цілого художнього світу. Особливу увагу приділено модусу інтенціональності, що постає мотиваційним чинником спрямування свідомості автора і його по...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159709 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Інтенціональність літературного твору: ціннісний синтез у катастрофічному контексті / В. Маринчак // Слово і Час. — 2017. — № 11. — С. 56-64. — Бібліогр.: 22 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглянуто інтенціональність літературного твору як мотивоване конституювання
всього, що постає в художній свідомості, – предметності, явищ, цілого художнього світу.
Особливу увагу приділено модусу інтенціональності, що постає мотиваційним чинником
спрямування свідомості автора і його потенційного реципієнта, а також фактором конституювання
поетичного універсуму. На матеріалі творів В. Стуса, які зіставляються з поезіями Р.-М. Рільке і
Б. Пастернака, розкривається сутність модусу “бентежності, що вивищує” (об’єктом вивищення
постають погляд, позиція, дія тощо). Він визначає як звернення до певної теми чи проблематики
(головно катастрофічної), так і, зрештою, як синтез аксіологічно значущої відповіді на виклики
катастрофічності буття. Так простежується здійснення ціннісного синтезу в катастрофічному
контексті. |
---|