"Читати українську історію треба з бромом”: Винниченків образ української революції
У статті проаналізовано образ української революції, створений Володимиром Винниченком у його персональному “Щоденнику”, комедії “Панна Мара” (1917), драмі “Між двох сил”, повісті “На той бік” (1919) і тритомному есеї “Відродження нації” (1920). Авторка розглядає три важливі теми: кореляція Винни...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159827 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | "Читати українську історію треба з бромом”: Винниченків образ української революції / В. Хархун // Слово і Час. — 2017. — № 12. — С. 3-15. — Бібліогр.: 13 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті проаналізовано образ української революції, створений Володимиром Винниченком
у його персональному “Щоденнику”, комедії “Панна Мара” (1917), драмі “Між двох сил”, повісті
“На той бік” (1919) і тритомному есеї “Відродження нації” (1920). Авторка розглядає три важливі
теми: кореляція Винниченкової діяльності як лідера української революції та письменника,
котрий створив її образ; конфлікт між національними і більшовицькими ідеями у Винниченковому
світогляді та його творах; часова різниця між написанням і публікацією творів та їх рецепцією
Винниченковими й нашими сучасниками.
Авторка розмірковує над ідеологічними та естетичними аспектами створення образу української
революції, відповідаючи на запитання: які типи історичних, філософських та художніх нарацій про
українську революцію створив Винниченко? Чи можна ці нарації розглядати як Винниченкову спробу
виправдати власну діяльність провідного учасника української революції? Як нарації вплинули на
колективне розуміння революційних подій? Підсумовуючи, авторка з'ясує, як деталі образу революції,
створеного Винниченком, відображаються в канонічній репрезентації української революції. |
---|