"Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках

Підручники з історії є цінним джерелом рефлексії суспільної свідомості, надто в категоріях конструювання образу «іншого». Існування позицій «герой-антигерой» пов’язане із таким процесом. В статті на основі аналізу російських та польських підручників періоду 1990–2016 рр. відображено основні тенде...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут історії України НАН України
Дата:2017
Автор: Батуріна, С.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут історії України НАН України 2017
Назва видання:Історіографічні дослідження в Україні
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160077
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:"Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках / С. Батуріна // Історіографічні дослідження в Україні: Зб. наук. пр. — 2017. — Вип. 27. — С. 104-118. — Бібліогр.: 28 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-160077
record_format dspace
spelling irk-123456789-1600772019-10-23T01:25:53Z "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках Батуріна, С. Проблемна історіографія Підручники з історії є цінним джерелом рефлексії суспільної свідомості, надто в категоріях конструювання образу «іншого». Існування позицій «герой-антигерой» пов’язане із таким процесом. В статті на основі аналізу російських та польських підручників періоду 1990–2016 рр. відображено основні тенденції у сприйнятті українських історичних діячів на сторінках дидактичної літератури країн-сусідів. Відмічено, що оцінка їх діяльності залежить від особливостей історіографічного та політичного дискурсу в кожній з країн. Предметом аналізу стали образи трьох представників вітчизняної історії – Данила Галицького, Богдана Хмельницького та Івана Мазепи. Інтерпретація їх діяльності в польських та російських підручниках найбільш виразна, що зумовлене їхнім впливом на хід національних історичних процесів. History textbooks are a valuable source of reflection the social consciousness, especially in the terms of constructing the image of «the other». The existence of positions «hero-antihero» is associated with this process. The article is based on an analysis of Russian and Polish textbooks period 1990–2016. The main trends in the perception of Ukrainian historical figures on the pages of didactic literature of neighboring countries are shown. It is noted that the evaluation of their activity depends on the characteristics of historiography and political discourse in each country. The subject of the analysis were images of three representatives of national history – Danylo Galyts`kyj, Bohdan Khmelnytsky and Ivan Mazepa. The interpretation of them in Polish and Russian textbooks is most expressive due to their impact on the national historical processes. 2017 Article "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках / С. Батуріна // Історіографічні дослідження в Україні: Зб. наук. пр. — 2017. — Вип. 27. — С. 104-118. — Бібліогр.: 28 назв. — укр. 2415-8003 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160077 930.1:(470+571):(477)+(075+8) uk Історіографічні дослідження в Україні Інститут історії України НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Проблемна історіографія
Проблемна історіографія
spellingShingle Проблемна історіографія
Проблемна історіографія
Батуріна, С.
"Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках
Історіографічні дослідження в Україні
description Підручники з історії є цінним джерелом рефлексії суспільної свідомості, надто в категоріях конструювання образу «іншого». Існування позицій «герой-антигерой» пов’язане із таким процесом. В статті на основі аналізу російських та польських підручників періоду 1990–2016 рр. відображено основні тенденції у сприйнятті українських історичних діячів на сторінках дидактичної літератури країн-сусідів. Відмічено, що оцінка їх діяльності залежить від особливостей історіографічного та політичного дискурсу в кожній з країн. Предметом аналізу стали образи трьох представників вітчизняної історії – Данила Галицького, Богдана Хмельницького та Івана Мазепи. Інтерпретація їх діяльності в польських та російських підручниках найбільш виразна, що зумовлене їхнім впливом на хід національних історичних процесів.
format Article
author Батуріна, С.
author_facet Батуріна, С.
author_sort Батуріна, С.
title "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках
title_short "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках
title_full "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках
title_fullStr "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках
title_full_unstemmed "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках
title_sort "герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках
publisher Інститут історії України НАН України
publishDate 2017
topic_facet Проблемна історіографія
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160077
citation_txt "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках / С. Батуріна // Історіографічні дослідження в Україні: Зб. наук. пр. — 2017. — Вип. 27. — С. 104-118. — Бібліогр.: 28 назв. — укр.
series Історіографічні дослідження в Україні
work_keys_str_mv AT baturínas geroítaantigeroípersonalííukraínsʹkoíístorííurosíjsʹkihtapolʹsʹkihškílʹnihpídručnikah
first_indexed 2023-06-10T11:07:48Z
last_indexed 2023-06-10T11:07:48Z
_version_ 1796154547712819200