2025-02-22T16:43:04-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-160381%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T16:43:04-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-160381%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-22T16:43:04-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-22T16:43:04-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
М.І. Костомаров як творець освітньо-культурного середовища Рівного (1844–1845)
У статті простежуються культурні комунікації фундатора української історіографії М. І. Костомарова у Рівному (1844–1845) після його призначення на посаду старшим учителем історії місцевої гімназії крізь призму його професійних і товариських зв’язків із учителями та учнями, а також окремими мешканця...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут історії України НАН України
2018
|
Series: | Історіографічні дослідження в Україні |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160381 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | У статті простежуються культурні комунікації фундатора української історіографії М. І. Костомарова у Рівному (1844–1845) після
його призначення на посаду старшим учителем історії місцевої гімназії крізь призму його професійних і товариських зв’язків із учителями та учнями, а також окремими мешканцями міста. Наголошується на підпорядкуванні його культурних практик основній цілі
приїзду: науковим пошукуванням з історії, етнографії та фольклору
українського народу. Акцентується, що основне коло культурних
взаємин Костомарова складав гімназійний колектив. Заохочуючи своїх
учнів до запису фольклорного матеріалу, молодий історик виступив
новатором комунікування із ними у площині неформальних взаємин.
З огляду на відчуженість учительських колективів у повітових
містах та містечках Правобережної України від світського міського
товариства, осердя якого продовжували складати вихідці з польської
шляхти, наголошується, що культурні контакти з мешканцями
Рівного у Костомарова були спорадичні. Стверджується, що натомість обмеженість комунікаційних практик з містянами компенсувалася листуванням із представництвом університетських кіл Харкова. Робиться висновок про співучасть Костомарова у формуванні
освітньо-культурного середовища Рівного. |
---|