Біографічний аспект драми "Кремуцій Корд" М. Костомарова
У статті аналізується драма Миколи Костомарова «Кремуцій Корд» (1849), у якій автор подає художню рецепцію реального історичного факту – суду римського сенату часів правління диктатора Тиберія над істориком Кремуцієм Кордом. Увага звертається на біографічний контекст твору. Драма прочитується як...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2018
|
Назва видання: | Історіографічні дослідження в Україні |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160389 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Біографічний аспект драми "Кремуцій Корд" М. Костомарова / О. Кузьма // Історіографічні дослідження в Україні: Зб. наук. пр. — 2018. — Вип. 28. — С. 315-326. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті аналізується драма Миколи Костомарова «Кремуцій
Корд» (1849), у якій автор подає художню рецепцію реального
історичного факту – суду римського сенату часів правління диктатора Тиберія над істориком Кремуцієм Кордом. Увага звертається
на біографічний контекст твору. Драма прочитується як «текстобіографія» видатного вченого й талановитого письменника, який після
арешту у справі Кирило-Мефодіївського братства опиняється в
ситуації, подібній до долі давньоримського історика. Акцентується
також специфіка взаємодії історичної та художньої правди в тексті,
виокремлюються риси індивідуально-авторського сюжето- і характеротворення, що дали можливість узагальнити особливості світомислення М. Костомарова. Доводиться думка, що митець органічно поєднав у своїй творчості дар мислителя, історика та майстра пера.
Його драматичні твори стали своєрідним поетичним доповненням
наукових пошуків, дозволили автору втілити власні історичні концепції у вигляді художніх ідей. Історія Кремуція Корда в художній
версії Миколи Костомарова, таким чином, є й історією самого
автора в контексті конкретної історичної доби, а також поетичним
узагальненням долі кожної мислячої людини в суспільстві, позбавленому демократичних свобод. |
---|