Антична тематична в художньому освоєнні М. Костомарова ("Кремуцій Корд", "Эллины Тавриды")

У статті простежуються особливості трансформації античного матеріалу в художньому доробку М. Костомарова. У творчості митця класичні теми й вічні образи одержали нове філософське осмислення й поетичне звучання. Драматург інтерпретує світовий естетичний досвід відповідно до власних історіософських...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автор: Товт, О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут історії України НАН України 2018
Назва видання:Історіографічні дослідження в Україні
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160391
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Антична тематична в художньому освоєнні М. Костомарова ("Кремуцій Корд", "Эллины Тавриды") / О. Товт // Історіографічні дослідження в Україні: Зб. наук. пр. — 2018. — Вип. 28. — С. 340-349. — Бібліогр.: 11 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У статті простежуються особливості трансформації античного матеріалу в художньому доробку М. Костомарова. У творчості митця класичні теми й вічні образи одержали нове філософське осмислення й поетичне звучання. Драматург інтерпретує світовий естетичний досвід відповідно до власних історіософських поглядів. Специфікою авторської рецепції античного тексту є осягнення давньої спадщини крізь призму національних традицій, що дало змогу М. Костомарову розширити тематику національної драми, а також дозволило в умовах політичної цензури здійснити алегоричну інтерпретацію доби, в якій він жив. Яскравим свідченням вдалого опрацювання античного матеріалу в доробку М. Костомарова є російськомовні драми «Кремуций Корд» та «Эллины Тавриды», в яких простежуємо синтез античності та сучасності. Митець вдається до алюзій, накладаючи епоху правління імператора Тиберія з правлінням царя Миколи І («Кремуций Корд»), співвідносячи події, висвітлені істориком Костянтином Порфирородним у праці «Про управління державою», з добою національно-визвольних змагань українського народу («Эллины Тавриды»). Наскрізною в творах М. Костомарова на античну тематику є ідея вільного демократичного існування українського народу. Драматург утверджує думку про те, що українцям притаманний протест проти всього, що обмежує свободу особистості. Саме таким постають образи Кремуція Корда та Гіккії, які виявляють стійкість, непохитність у намірах, поглядах, діях, які до останнього залишаються вірними своїм переконанням.