Управлінсько-кадрова політика Міністерства народної освіти в оцінках Михайла Драгоманова (50–70-ті рр. ХІХ ст.)
На основі аналізу публікацій Михайла Драгоманова схарактеризовано його ставлення до управлінсько-кадрової політики Міністерства народної освіти Російської імперії у навчальних округах України та щодо діяльності окремих чиновників. Доведено, що у його творах, крім подачі особистих, до певної міри с...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2018
|
Назва видання: | Історіографічні дослідження в Україні |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160402 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Управлінсько-кадрова політика Міністерства народної освіти в оцінках Михайла Драгоманова (50–70-ті рр. ХІХ ст.) / В. Милько // Історіографічні дослідження в Україні. — 2018. — Вип. 29. — С. 80-98. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | На основі аналізу публікацій Михайла Драгоманова схарактеризовано його ставлення до управлінсько-кадрової політики Міністерства народної освіти Російської імперії у навчальних округах України
та щодо діяльності окремих чиновників. Доведено, що у його творах,
крім подачі особистих, до певної міри суб’єктивних, оцінок, присутня
досить репрезентативна інформація джерелознавчого характеру.
Позитивне ставлення М. Драгоманова до управлінської діяльності
попечителя Київського навчального округу Миколи Пирогова різко
контрастує з критикою інших очільників округу та загалом міністерства. Безкомпромісність та критицизм ученого, особливо в еміграційний період життя, яскраво проявилися щодо політики Дмитра Толстого (1866–1880 рр.). Недостатнє асигнування на початкову
освіту, незацікавленість міністерства у підвищенні рівня освіченості
незаможних верств населення, свавілля інспекторів та директорів середніх навчальних закладів, обмежена університетська автономія –
перелік основних проблем, які найчастіше ставали об’єктом уваги М. Драгоманова. |
---|