Переозначення регіону: конструювання образів регіонів України в обласних газетах початку 1990-х років
У статті, на підставі проведеного якісного контент аналізу матеріалів обласних газет, розглянуто особливості формування образів регіонів України на початку 1990 х років. Показано, що на початку 1990-х відбулося активне формування/трансформація образів окремих територій (регіонів) країни. Якщо в ра...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут історії України НАН України
2018
|
Назва видання: | Регіональна історія України |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160780 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Переозначення регіону: конструювання образів регіонів України в обласних газетах початку 1990-х років / О. Андрощук // Регіональна історія України: Зб. наук. ст. — К.: Інститут історії України НАН України, 2018. — Вип. 12. — С. 33-55. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті, на підставі проведеного якісного контент аналізу матеріалів
обласних газет, розглянуто особливості формування образів регіонів України на початку 1990 х років. Показано, що на початку 1990-х відбулося активне формування/трансформація образів окремих територій (регіонів)
країни. Якщо в радянський період області репрезентувались, насамперед,
як об’єкти державного управління і ланки єдиного народногосподарського
комплексу, а локальна ідентичність їх населення всіляко притлумлювалась, то після розпаду СРСР, в умовах кризи радянської ідентичності та зростання орієнтації населення на малу батьківщину, відбувалося переосмислення територіальних образів. Завдяки ЗМІ нові образи регіонів, що підкреслювали спільність минулого цих територій, акцентували увагу на
особливостях ментальності регіональних спільнот, набули дедалі більшого
поширення в публічному просторі. Паралельно з означенням власного
регіону ретранслювались стереотипи щодо Інших територій та їхніх мешканців. В наступні роки творення засобами медіа певних образів регіонів стало одним із головних інструментів політичних акторів всередині країни
та з поза її меж у конструюванні регіональних «уявлених спільнот» та формуванні регіональної ідентичності мешканців пострадянської України. В дослідженні регіональні ЗМІ (обласні газети) виступають одночасно і як
інструмент конструювання образу, і як основне інформаційне джерело для аналізу таких образів. |
---|