Переозначення регіону: конструювання образів регіонів України в обласних газетах початку 1990-х років

У статті, на підставі проведеного якісного контент аналізу матеріалів обласних газет, розглянуто особливості формування образів регіонів України на початку 1990 х років. Показано, що на початку 1990-х відбулося активне формування/трансформація образів окремих територій (регіонів) країни. Якщо в ра...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут історії України НАН України
Дата:2018
Автор: Андрощук, О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут історії України НАН України 2018
Назва видання:Регіональна історія України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160780
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Переозначення регіону: конструювання образів регіонів України в обласних газетах початку 1990-х років / О. Андрощук // Регіональна історія України: Зб. наук. ст. — К.: Інститут історії України НАН України, 2018. — Вип. 12. — С. 33-55. — Бібліогр.: 11 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У статті, на підставі проведеного якісного контент аналізу матеріалів обласних газет, розглянуто особливості формування образів регіонів України на початку 1990 х років. Показано, що на початку 1990-х відбулося активне формування/трансформація образів окремих територій (регіонів) країни. Якщо в радянський період області репрезентувались, насамперед, як об’єкти державного управління і ланки єдиного народногосподарського комплексу, а локальна ідентичність їх населення всіляко притлумлювалась, то після розпаду СРСР, в умовах кризи радянської ідентичності та зростання орієнтації населення на малу батьківщину, відбувалося переосмислення територіальних образів. Завдяки ЗМІ нові образи регіонів, що підкреслювали спільність минулого цих територій, акцентували увагу на особливостях ментальності регіональних спільнот, набули дедалі більшого поширення в публічному просторі. Паралельно з означенням власного регіону ретранслювались стереотипи щодо Інших територій та їхніх мешканців. В наступні роки творення засобами медіа певних образів регіонів стало одним із головних інструментів політичних акторів всередині країни та з поза її меж у конструюванні регіональних «уявлених спільнот» та формуванні регіональної ідентичності мешканців пострадянської України. В дослідженні регіональні ЗМІ (обласні газети) виступають одночасно і як інструмент конструювання образу, і як основне інформаційне джерело для аналізу таких образів.