Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України

У статті розглянуто дискусійні питання щодо поширення нових тенденцій на ринку праці у постіндустріальних країнах світу, їх зв’язку із креативною економікою, яка розглядається не тільки як нова модель економічного зростання, а і як основа розбудови «нової зайнятості». Досліджено потужний досвід краї...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автор: Прогнімак, О.Д.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2019
Назва видання:Економічний вісник Донбасу
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/161151
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України / О.Д. Прогнімак // Економічний вісник Донбасу. — 2019. — № 3 (57). — С. 146-155. — Бібліогр.: 16 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-161151
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Менеджмент інновацій
Менеджмент інновацій
spellingShingle Менеджмент інновацій
Менеджмент інновацій
Прогнімак, О.Д.
Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України
Економічний вісник Донбасу
description У статті розглянуто дискусійні питання щодо поширення нових тенденцій на ринку праці у постіндустріальних країнах світу, їх зв’язку із креативною економікою, яка розглядається не тільки як нова модель економічного зростання, а і як основа розбудови «нової зайнятості». Досліджено потужний досвід країн, де зв'язок між професійною освітою, креативними індустріями і «новою зайнятістю» є особливо стислим, і викликаних цим нових практик у сфері зайнятості і професійної освіти. Два найважливіших тренди на сьогоднішньому ринку праці, які корелюють з найбільшим впливом на ефективність бізнесу, втілені у стратегії «інклюзія та розмаїття (диверсифікація)». Доведено, що компанії, які дотримуються принципів цієї стратегії до усіх аспектів свого бізнесу демонструють кращу продуктивність. Обґрунтовано включення цієї стратегії у процедури: найму, управління ефективністю, розвитку лідерства, навчання. Зміни на ринку праці, і взагалі, у сфері зайнятості розглянуто, як зсув до економічної і соціальної системи, заснованої на креативності, тобто як складову більш масштабних суспільних перетворень, як щільно переплетені елементи базової трансформації, яка охоплює усі сторони життя, тим самим по-новому сегментуючи не тільки ринок праці, а і суспільство в цілому.
format Article
author Прогнімак, О.Д.
author_facet Прогнімак, О.Д.
author_sort Прогнімак, О.Д.
title Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України
title_short Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України
title_full Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України
title_fullStr Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України
title_full_unstemmed Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України
title_sort новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки україни
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2019
topic_facet Менеджмент інновацій
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/161151
citation_txt Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України / О.Д. Прогнімак // Економічний вісник Донбасу. — 2019. — № 3 (57). — С. 146-155. — Бібліогр.: 16 назв. — укр.
series Економічний вісник Донбасу
work_keys_str_mv AT prognímakod novítnímodelízajnâtostíâkfaktorrozbudovikreativnoíekonomíkiukraíni
first_indexed 2023-06-10T11:10:40Z
last_indexed 2023-06-10T11:10:40Z
_version_ 1796154647970316288
spelling irk-123456789-1611512019-12-01T01:25:58Z Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України Прогнімак, О.Д. Менеджмент інновацій У статті розглянуто дискусійні питання щодо поширення нових тенденцій на ринку праці у постіндустріальних країнах світу, їх зв’язку із креативною економікою, яка розглядається не тільки як нова модель економічного зростання, а і як основа розбудови «нової зайнятості». Досліджено потужний досвід країн, де зв'язок між професійною освітою, креативними індустріями і «новою зайнятістю» є особливо стислим, і викликаних цим нових практик у сфері зайнятості і професійної освіти. Два найважливіших тренди на сьогоднішньому ринку праці, які корелюють з найбільшим впливом на ефективність бізнесу, втілені у стратегії «інклюзія та розмаїття (диверсифікація)». Доведено, що компанії, які дотримуються принципів цієї стратегії до усіх аспектів свого бізнесу демонструють кращу продуктивність. Обґрунтовано включення цієї стратегії у процедури: найму, управління ефективністю, розвитку лідерства, навчання. Зміни на ринку праці, і взагалі, у сфері зайнятості розглянуто, як зсув до економічної і соціальної системи, заснованої на креативності, тобто як складову більш масштабних суспільних перетворень, як щільно переплетені елементи базової трансформації, яка охоплює усі сторони життя, тим самим по-новому сегментуючи не тільки ринок праці, а і суспільство в цілому. В статье рассмотрены дискуссионные вопросы связанные с распространением новых тенденций на рынке труда в постиндустриальных странах мира, их связь с креативной экономикой, которая рассматривается не только как новая модель экономического роста, но и как основа развития «новой занятости». Исследован опыт стран, в которых связь между профессиональным образованием, креативными индустриями и «новой занятостью» особенно выражена, и вызванных этим новых практик в сфере занятости и профессионального образования. Два важнейших тренда на сегодняшнем рынке труда, которые коррелируют с наи¬большим влиянием на эффективность бизнеса, воплощены в стратегии «инклюзия и разнообразие (диверсификация)». Доказано, что компании, которые придерживаются принципов этой стратегии ко всем аспектам своего бизнеса, демонстрируют лучшую производительность. Обосновано включение этой стратегии в процедуры: найма, управления эффективностью, развития лидерства, обучения. Изменения на рынке труда, и в целом, в сфере занятости рассмотрены, как сдвиг к экономической и социальной системе, основанной на креативности, то есть как составные части более масштабных общественных преобразований, как плотно переплетенные элементы базовой трансформации, которая охватывает все стороны жизни, тем самым по-новому сегментируя не только рынок труда, а и общество в целом. The article discusses issues related to the spread of new trends in the labor market in post-industrial countries of the world, their connection with the creative economy, which is considered not only as a new model of economic growth, but also as a basis for building "new employment". The powerful experience of countries where the link bet¬ween vocational education, the creative industries and 'new employment' is particularly concise is explored and new employment and vocational education practices triggered. Two of the most important trends in today's labor market, which correlate with the greatest impact on business performance, are embodied in the "Inclusion and Diversity" strategy. It is proven that companies that adhere to the principles of this strategy in all aspects of their business show better performance. The inclusion of this strategy in the procedures: recruitment, performance management, leadership development, training is substantiated. These changes in the labor market, and in general, in the field of employment, should be considered as part of larger-scale social transformations, as tightly interlocked elements of a single basic transformation that covers all aspects of life, thereby segregating not only the labor market in a new way, but also society in as a whole/. This transformation is a shift to an economic and social system based on creativity. 2019 Article Новітні моделі зайнятості як фактор розбудови креативної економіки України / О.Д. Прогнімак // Економічний вісник Донбасу. — 2019. — № 3 (57). — С. 146-155. — Бібліогр.: 16 назв. — укр. 1817-3772 DOI: 10.12958/1817-3772-2019-2(56)-146-155 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/161151 331.5:338(477) uk Економічний вісник Донбасу Інститут економіки промисловості НАН України