Algorithmic modifications in procedural generation systems
The Modified Diamond Square algorithm is presented, as a result of which a 3-dimensional map of the fractal surface is obtained. This method of visualization using voxels allows to generate the relief structures (caves, canyons, quarries) that cannot be generated using a regular elevation map. The r...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автори: | , , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України
2019
|
Назва видання: | Управляющие системы и машины |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/161651 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Algorithmic modifications in procedural generation systems / O.S. Bulgakova, A.V. Kudriavtsev, V.V. Zosimov, V.O. Pozdeev // Управляющие системы и машины. — 2019. — № 3. — С. 52-59. — Бібліогр.: 12 назв. — англ. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-161651 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1616512019-12-18T01:25:33Z Algorithmic modifications in procedural generation systems Bulgakova, O.S. Kudriavtsev, A.V. Zosimov, V.V. Pozdeev, V.O. Applications The Modified Diamond Square algorithm is presented, as a result of which a 3-dimensional map of the fractal surface is obtained. This method of visualization using voxels allows to generate the relief structures (caves, canyons, quarries) that cannot be generated using a regular elevation map. The result of using the modified algorithm is shown on the landscape construction. Мета статті — представлення модифікованого алгоритму Diamond Square, в результаті роботи якого можна отримати тривимірну карту фрактальної поверхні. Методи. У середовищі Unity була створена демонстрація для побудови ігрових рівнів, яка дозволяє будувати карти на основі модифікованого алгоритму Diamond Square. В результаті своєї роботи отримаємо 3-мірну карту фрактальної поверхні, яка може бути використана у майбутніх проектах. Вихідна програма служить для демонстрації роботи алгоритму і ґрунтується на трьох сценаріях: модифікованому алгоритмі Diamond Square, допоміжних алгоритмах обробки і сценаріїв камери. Результати. В статті представлено модифікований алгоритм Diamond Square, в результаті роботи якого отримуємо тривимірну карту фрактальної поверхні. Результат використання модифікованого алгоритму показано на прикладі побудови ландшафтної конструкції. Цель статьи — представление модифицированного алгоритма Diamond Square, в результате работы которого можно получить трехмерную карту фрактальной поверхности. Методы. В среде Unity была создана демонстрация для построения игровых уровней, которая позволяет строить карты на основе модифицированного алгоритма Diamond Square. В результате работы алгоритма получается 3-мерная карта фрактальной поверхности, которая может быть использована в будущих проектах. Исходная программа служит для демонстрации работы алгоритма и основывается на трех сценариях: модифицированном алгоритме Diamond Square, вспомогательных алгоритмах обработки и сценариев камеры. Результаты. В статье представлен модифицированный алгоритм Diamond Square, в результате работы которого получаем трехмерную карту фрактальной поверхности. Результат использования модифицированного алгоритма показан на примере построения ландшафтной конструкции. 2019 Article Algorithmic modifications in procedural generation systems / O.S. Bulgakova, A.V. Kudriavtsev, V.V. Zosimov, V.O. Pozdeev // Управляющие системы и машины. — 2019. — № 3. — С. 52-59. — Бібліогр.: 12 назв. — англ. 0130-5395 DOI: https://doi.org/10.15407/csc.2019.03.052 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/161651 303.721;004.03142 en Управляющие системы и машины Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
English |
topic |
Applications Applications |
spellingShingle |
Applications Applications Bulgakova, O.S. Kudriavtsev, A.V. Zosimov, V.V. Pozdeev, V.O. Algorithmic modifications in procedural generation systems Управляющие системы и машины |
description |
The Modified Diamond Square algorithm is presented, as a result of which a 3-dimensional map of the fractal surface is obtained. This method of visualization using voxels allows to generate the relief structures (caves, canyons, quarries) that cannot be generated using a regular elevation map. The result of using the modified algorithm is shown on the landscape construction. |
format |
Article |
author |
Bulgakova, O.S. Kudriavtsev, A.V. Zosimov, V.V. Pozdeev, V.O. |
author_facet |
Bulgakova, O.S. Kudriavtsev, A.V. Zosimov, V.V. Pozdeev, V.O. |
author_sort |
Bulgakova, O.S. |
title |
Algorithmic modifications in procedural generation systems |
title_short |
Algorithmic modifications in procedural generation systems |
title_full |
Algorithmic modifications in procedural generation systems |
title_fullStr |
Algorithmic modifications in procedural generation systems |
title_full_unstemmed |
Algorithmic modifications in procedural generation systems |
title_sort |
algorithmic modifications in procedural generation systems |
publisher |
Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України |
publishDate |
2019 |
topic_facet |
Applications |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/161651 |
citation_txt |
Algorithmic modifications in procedural generation systems / O.S. Bulgakova, A.V. Kudriavtsev, V.V. Zosimov, V.O. Pozdeev // Управляющие системы и машины. — 2019. — № 3. — С. 52-59. — Бібліогр.: 12 назв. — англ. |
series |
Управляющие системы и машины |
work_keys_str_mv |
AT bulgakovaos algorithmicmodificationsinproceduralgenerationsystems AT kudriavtsevav algorithmicmodificationsinproceduralgenerationsystems AT zosimovvv algorithmicmodificationsinproceduralgenerationsystems AT pozdeevvo algorithmicmodificationsinproceduralgenerationsystems |
first_indexed |
2023-06-10T11:12:03Z |
last_indexed |
2023-06-10T11:12:03Z |
_version_ |
1796154695268433920 |