Інформаційна технологія альтернативної комунікації для людей з обмеженими можливостями спілкування
У статті розглянуто інформаційну технологію для реалізації людського спілкування з використанням залишкових можливостей людини, що досягається шляхом організації введення тексту з використанням мобільних та допоміжних пристроїв. Наведено складові запропонованої технології: метод введення текстової і...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автори: | , , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України
2018
|
Назва видання: | Штучний інтелект |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/162369 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Інформаційна технологія альтернативної комунікації для людей з обмеженими можливостями спілкування / О.В. Бармак, Р.О. Багрій, Ю.В. Крак, В.С. Касьянюк // Штучний інтелект. — 2018. — № 2 (80). — С. 16-24. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглянуто інформаційну технологію для реалізації людського спілкування з використанням залишкових можливостей людини, що досягається шляхом організації введення тексту з використанням мобільних та допоміжних пристроїв. Наведено складові запропонованої технології: метод введення текстової інформації для реалізації можливості введення обмеженою кількістю керувань та метод прогнозування слів, що найбільш часто зустрічаються після вже введених слів у реченні. Узагальнено процес введення тексту за допомогою неоднозначної віртуальної клавіатури та подання керуючих сигналів для здійснення вибору елементів управління. Сформульовано підходи щодо пошуку оптимального розподілу множини символів алфавіту для різної кількості керуючих сигналів. Узагальнено та вдосконалено метод прогнозування слів, що використовує статистичну модель мови з «відступом» та запропоновано підхід до формування навчального корпусу слів розмовної української мови. |
---|