2025-02-23T13:38:07-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-16268%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T13:38:07-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-16268%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T13:38:07-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T13:38:07-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research

The Bologna process will thrust forestry and forestry education into the context of an evolving global economy as well as worldwide concerns about environmental protection and climate change. It stimulates the integration of forestry into the framework of sustainable land-use practices and the combi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Schmithüsen, F.
Format: Article
Language:English
Published: Український ордена "Знак Пошани" НДІ лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.М. Висоцького Держкомлісгоспу та НАН України 2008
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16268
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id irk-123456789-16268
record_format dspace
spelling irk-123456789-162682011-02-10T12:02:58Z The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research Schmithüsen, F. The Bologna process will thrust forestry and forestry education into the context of an evolving global economy as well as worldwide concerns about environmental protection and climate change. It stimulates the integration of forestry into the framework of sustainable land-use practices and the combination of forest management experience with new scientific knowledge and research methodology. Forest professionals need a comprehensive educational background if they are to tackle rapidly changing social, economic and political problems. At the same time they need to understand the evolving and locally specific social and cultural aspects of forestry. This demands a joint approach to forest management, environment protection and landscape conservation. Maintaining the natural resource base and managing forests in a sustainable manner will require teaching programme combining policy and law, business economics and management, and forest resource and environmental economics components. Болонський процес призводить лісове господарство і лісову освіту в контекст розвитку глобальної економіки, а також всесвітньої турботи про захист середовища та зміни клімату. Це стимулює інтеграцію лісового господарства у мережу невиснажливого землекористування і поєднання досвіду лісового господарства та нових наукових знань і методології досліджень. лісовим професіоналам потрібні всебічні загальноосвітні знання, якщо вони мають утриматися на тлі швидко мінливих соціальних, економічних і політичних проблем. У той же час їм потрібно зрозуміти локальні й культурні аспекти лісового господарства, що розвивається. Це потребує об'єднаного підходу до управління лісами, захисту довкілля і збереження ландшафтів. Для підтримки основи природних ресурсів і лісів, в яких ведеться господарство, у невиснажливій формі необхідна викладацька програма, що об’єднує політику, закон, ділову економіку і управління, складові лісових ресурсів і екологічної економіки. Болонский процесс приводит лесное хозяйство и лесное образование в контекст развития глобальной экономики, а также всемирной заботы о защите окружающей среды и изменениях климата. Это стимулирует интеграцию лесного хозяйства в систему неистощимого землепользования и сочетание опыта лесного хозяйства, новых научных знаний и методологии исследований. Лесным профессионалам нужны всесторонние общеобразовательные знания, если они должны удержаться на фоне быстро меняющихся социальных, экономических и политических проблем. В то же время им нужно понять локальные и культурные аспекты развивающегося лесного хозяйства. Это требует объединенного подхода к управлению лесами, защите окружающей среды и сохранению ландшафтов. Для поддержания основы природных ресурсов и лесов, в которых ведется хозяйство, в неистощимой форме требуется программа преподавания, которая объединяет политику, закон, деловую экономику и управление, составные части лесных ресурсов и экологической экономики. 2008 Article The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research / F. Schmithüsen // Лісівництво і агролісомеліорація: Зб. наук. пр. — Харків: УкрНДІЛГА, 2008. — Вип. 112. — С. 3-15. — Бібліогр.: 10 назв. — англ. 0459-1216 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16268 630.9 en Український ордена "Знак Пошани" НДІ лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.М. Висоцького Держкомлісгоспу та НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
description The Bologna process will thrust forestry and forestry education into the context of an evolving global economy as well as worldwide concerns about environmental protection and climate change. It stimulates the integration of forestry into the framework of sustainable land-use practices and the combination of forest management experience with new scientific knowledge and research methodology. Forest professionals need a comprehensive educational background if they are to tackle rapidly changing social, economic and political problems. At the same time they need to understand the evolving and locally specific social and cultural aspects of forestry. This demands a joint approach to forest management, environment protection and landscape conservation. Maintaining the natural resource base and managing forests in a sustainable manner will require teaching programme combining policy and law, business economics and management, and forest resource and environmental economics components.
format Article
author Schmithüsen, F.
spellingShingle Schmithüsen, F.
The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research
author_facet Schmithüsen, F.
author_sort Schmithüsen, F.
title The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research
title_short The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research
title_full The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research
title_fullStr The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research
title_full_unstemmed The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research
title_sort bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research
publisher Український ордена "Знак Пошани" НДІ лісового господарства та агролісомеліорації ім. Г.М. Висоцького Держкомлісгоспу та НАН України
publishDate 2008
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16268
citation_txt The Bologna process – a challenge to innovation in forest policy and economics education and research / F. Schmithüsen // Лісівництво і агролісомеліорація: Зб. наук. пр. — Харків: УкрНДІЛГА, 2008. — Вип. 112. — С. 3-15. — Бібліогр.: 10 назв. — англ.
work_keys_str_mv AT schmithusenf thebolognaprocessachallengetoinnovationinforestpolicyandeconomicseducationandresearch
AT schmithusenf bolognaprocessachallengetoinnovationinforestpolicyandeconomicseducationandresearch
first_indexed 2023-10-18T16:57:18Z
last_indexed 2023-10-18T16:57:18Z
_version_ 1796140306492555264