Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні
Підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами зумовило певні зобов’язання щодо приведення вітчизняного законодавства у відповідність до вимог європейського права. Важливе значення для України має імплем...
Збережено в:
Дата: | 2015 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України»
2015
|
Назва видання: | Економіка природокористування і охорони довкілля |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163030 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні / Н.В. Коржунова // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2015. — С. 44-53. — Бібліогр.: 14 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-163030 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Євроінтеграційні та геополітичні виклики Євроінтеграційні та геополітичні виклики |
spellingShingle |
Євроінтеграційні та геополітичні виклики Євроінтеграційні та геополітичні виклики Коржунова, Н.В. Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні Економіка природокористування і охорони довкілля |
description |
Підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами зумовило певні зобов’язання щодо приведення вітчизняного законодавства у відповідність до вимог європейського права.
Важливе значення для України має імплементація Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності Співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища (Рамкова Директива про морську стратегію), оскільки використання морського середовища з урахуванням екосистемного підходу та принципу інтегрованого управління сприяє поліпшенню стану довкілля, збереженню біорізноманіття, розвитку галузей морегосподаського комплексу, перш за все рибальства, аквакультури, рекреації й туризму.
Директива 2008/56/ЄС спрямована на досягнення доброго екологічного стану морських вод і захисту морських ресурсів, від яких залежить економічна та соціальна діяльність. Основні етапи реалізації цього документа включають: 1) набуття чинності законами, підзаконними актами та адміністративними положеннями, необхідними для виконання Директиви 2008/56/ЄС; визначення уповноваженого органу (органів) влади, відповідального за її впровадження; 2) початкову оцінку сучасного стану морських вод; визначення їх доброго екологічного стану; встановлення екологічних цілей та індикаторів для морських вод; розробку програми моніторингу для здійснення поточної оцінки та регулярного оновлення цілей; 3) підготовку комплексу заходів для досягнення доброго екологічного стану.
Аналіз можливостей впровадження Директиви 2008/56/ЄС свідчить, що на сьогодні існує низка проблем інституціонального, фінансового, технологічного та інформаційного характеру, які можуть вплинути на ефективність реалізації її положень. Перш за все вдосконалення потребує нормативно-правова база щодо охорони морського середовища та регулювання діяльності морегосподарського комплексу. Для інтеграції екологічної політики в інші сектори необхідна скоординована та узгоджена діяльність представників влади, бізнесу й громади. Важливим питанням є вдосконалення організаційної структури та розробка програми заходів для державного екологічного моніторингу морського середовища як на національному, так і регіональному рівнях. Враховуючи обмеженість фінансових ресурсів, виникає необхідність створення портфеля інвестиційних проектів, спрямованих на вирішення проблем охорони морського середовища. |
format |
Article |
author |
Коржунова, Н.В. |
author_facet |
Коржунова, Н.В. |
author_sort |
Коржунова, Н.В. |
title |
Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні |
title_short |
Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні |
title_full |
Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні |
title_fullStr |
Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні |
title_full_unstemmed |
Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні |
title_sort |
інституціональні передумови впровадження директиви 2008/56/єс про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в україні |
publisher |
ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України» |
publishDate |
2015 |
topic_facet |
Євроінтеграційні та геополітичні виклики |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163030 |
citation_txt |
Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні / Н.В. Коржунова // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2015. — С. 44-53. — Бібліогр.: 14 назв. — укр. |
series |
Економіка природокористування і охорони довкілля |
work_keys_str_mv |
AT koržunovanv ínstitucíonalʹníperedumovivprovadžennâdirektivi200856êsprovstanovlennâramokdíâlʹnostíspívtovaristvausferíekologíčnoípolítikiŝodomorsʹkogoseredoviŝavukraíní |
first_indexed |
2023-10-18T22:10:20Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:10:20Z |
_version_ |
1796154819576070144 |
spelling |
irk-123456789-1630302020-01-22T01:25:59Z Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні Коржунова, Н.В. Євроінтеграційні та геополітичні виклики Підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами зумовило певні зобов’язання щодо приведення вітчизняного законодавства у відповідність до вимог європейського права. Важливе значення для України має імплементація Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності Співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища (Рамкова Директива про морську стратегію), оскільки використання морського середовища з урахуванням екосистемного підходу та принципу інтегрованого управління сприяє поліпшенню стану довкілля, збереженню біорізноманіття, розвитку галузей морегосподаського комплексу, перш за все рибальства, аквакультури, рекреації й туризму. Директива 2008/56/ЄС спрямована на досягнення доброго екологічного стану морських вод і захисту морських ресурсів, від яких залежить економічна та соціальна діяльність. Основні етапи реалізації цього документа включають: 1) набуття чинності законами, підзаконними актами та адміністративними положеннями, необхідними для виконання Директиви 2008/56/ЄС; визначення уповноваженого органу (органів) влади, відповідального за її впровадження; 2) початкову оцінку сучасного стану морських вод; визначення їх доброго екологічного стану; встановлення екологічних цілей та індикаторів для морських вод; розробку програми моніторингу для здійснення поточної оцінки та регулярного оновлення цілей; 3) підготовку комплексу заходів для досягнення доброго екологічного стану. Аналіз можливостей впровадження Директиви 2008/56/ЄС свідчить, що на сьогодні існує низка проблем інституціонального, фінансового, технологічного та інформаційного характеру, які можуть вплинути на ефективність реалізації її положень. Перш за все вдосконалення потребує нормативно-правова база щодо охорони морського середовища та регулювання діяльності морегосподарського комплексу. Для інтеграції екологічної політики в інші сектори необхідна скоординована та узгоджена діяльність представників влади, бізнесу й громади. Важливим питанням є вдосконалення організаційної структури та розробка програми заходів для державного екологічного моніторингу морського середовища як на національному, так і регіональному рівнях. Враховуючи обмеженість фінансових ресурсів, виникає необхідність створення портфеля інвестиційних проектів, спрямованих на вирішення проблем охорони морського середовища. The signing of the Association Agreement between Ukraine, on the one hand, and the European Union, the European Atomic Energy Community and their Member States has led certain obligations to bring Ukrainian legislation in line with European law. The implementation of the Directive 2008/56/EC establishing a framework for Community action in the field of environmental policy on the marine environment (Marine Strategy Framework Directive) are important for Ukraine. The use of the marine environment, taking into account the ecosystem approach and the principle of integrated management improves the environment, biodiversity, development of industries marine complex, especially commercial fish and shellfish, recreation and tourism. Directive 2008/56/EC aims to achieve good environmental status of marine waters and to protect the marine resources that affect the economic and social activities. The main stages of the implementation of Directive 2008/56/EC include: 1) adoption of national legislation and designation the authority or authorities competent for the implementation of this Directive; 2) initial assessment of the current environmental status of marine waters; determine good environmental status for marine waters and establishment environmental targets and associated indicators; establishment of monitoring program for the development of ongoing assessment and regular updating purposes; 3) development programme of measures to achieve good environmental status. Analysis of possibilities implementing Directive 2008/56/EC states that at present a number of problems of institutional, financial, technological and informational nature, which may affect the efficiency of its provisions. First of all, needs to be improved legal framework for the protection of the marine environment and regulation of marine economy. To integrate environmental policy in other sectors requires coordinated and consistent activity of representatives of government, business and community. An important issue is to improve the organizational structure and the development of a program of measures for state environmental monitoring of the marine environment, both at national and regional levels. Given the limited financial resources raises the question of the creation of a portfolio of investment projects aimed at solving the problems of the marine environment. 2015 Article Інституціональні передумови впровадження Директиви 2008/56/ЄС про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища в Україні / Н.В. Коржунова // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2015. — С. 44-53. — Бібліогр.: 14 назв. — укр. 1818-4170 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163030 338:340:504.42 (477) uk Економіка природокористування і охорони довкілля ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України» |