Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка
У межах студії над звуковою організацією оповідання Олекси Стороженка “Закоханий чорт” розглянуто вживання довгих і коротких паралельних фонетичних форм, якими письменник послуговується відповідно до природної вимови і вибір яких впливає на ритмічність художньої прози. На основі аналізу трьох хар...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2018
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163599 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка / К. Красножон // Слово і Час. — 2018. — № 1. — С. 67-77. — Бібліогр.: 24 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-163599 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1635992020-02-04T01:26:27Z Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка Красножон, К. Дебют У межах студії над звуковою організацією оповідання Олекси Стороженка “Закоханий чорт” розглянуто вживання довгих і коротких паралельних фонетичних форм, якими письменник послуговується відповідно до природної вимови і вибір яких впливає на ритмічність художньої прози. На основі аналізу трьох характеристик ритму (складової, синтагматичної та інтонаційної) встановлено, що відхилення від умовної ідеальної ритмічності у творі мінімальне: текст сприймається як глибоко закорінений у питому ритмомелодику і водночас позначений колоритністю ідіостилю. The article deals with the issues of prose sound structure based on the story “Devil in Love” by Oleksa Storozhenko. The researcher considers the usage of both long and short phonetic parallel constructions (forms) related to the rhythmic patterns in prose. Due to three specifi c levels of the rhythmic structure, such as syllabic, syntagmatic and intonational, deviations from the given metre, i. e. modifications of the rhythmical patterns, are not significant here. As a result, the text is perceived as deeply rooted in authentic rhythm and melody, and marked with the colorful idiostyle as well. В рамках студии над звуковой организацией рассказа Олексы Стороженко “Влюблённый чёрт” рассмотрено употребление долгих и кратких параллельных фонетических форм, к которым писатель прибегает сообразно природному произношению и выбор которых влияет на ритмичность художественной прозы. На основании анализа трех характеристик ритма (слоговой, синтагматической и интонационной) установлено, что отклонение от условной идеальной ритмичности в произведении минимально: текст воспринимается как глубоко укорененный в национальную ритмомелодику и в то же время отличающийся колоритностью идиостиля. 2018 Article Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка / К. Красножон // Слово і Час. — 2018. — № 1. — С. 67-77. — Бібліогр.: 24 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163599 821.161.2 Стороженко 7 Закох. чорт uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Дебют Дебют |
spellingShingle |
Дебют Дебют Красножон, К. Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка Слово і Час |
description |
У межах студії над звуковою організацією оповідання Олекси Стороженка “Закоханий чорт”
розглянуто вживання довгих і коротких паралельних фонетичних форм, якими письменник
послуговується відповідно до природної вимови і вибір яких впливає на ритмічність художньої
прози. На основі аналізу трьох характеристик ритму (складової, синтагматичної та інтонаційної)
встановлено, що відхилення від умовної ідеальної ритмічності у творі мінімальне: текст
сприймається як глибоко закорінений у питому ритмомелодику і водночас позначений
колоритністю ідіостилю. |
format |
Article |
author |
Красножон, К. |
author_facet |
Красножон, К. |
author_sort |
Красножон, К. |
title |
Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка |
title_short |
Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка |
title_full |
Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка |
title_fullStr |
Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка |
title_full_unstemmed |
Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка |
title_sort |
фоноритміка оповідання “закоханий чорт” олекси стороженка |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2018 |
topic_facet |
Дебют |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163599 |
citation_txt |
Фоноритміка оповідання “Закоханий чорт” Олекси Стороженка / К. Красножон // Слово і Час. — 2018. — № 1. — С. 67-77. — Бібліогр.: 24 назв. — укp. |
series |
Слово і Час |
work_keys_str_mv |
AT krasnožonk fonoritmíkaopovídannâzakohanijčortoleksistoroženka |
first_indexed |
2023-10-18T22:11:37Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:11:37Z |
_version_ |
1796154877290741760 |