Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту

У статті висвітлено теоретичні аспекти інституціоналізму як квінтесенції теорії добробуту. Характерною особливістю еволюції людського роду є глибока трансформація ментального світогляду. На основі історичного аналізу виявлено, що намагання приборкати людську природу привели до появи норм та правил,...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автори: Сердюк, С.О., Петрова, І.П.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2019
Назва видання:Вісник економічної науки України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163862
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту / О.С. Сердюк, І.П. Петрова // Вісник економічної науки України. — 2019. — № 2 (37). — С. 14-20. — Бібліогр.: 7 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-163862
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Макроекономіка, економічна теорія та історія
Макроекономіка, економічна теорія та історія
spellingShingle Макроекономіка, економічна теорія та історія
Макроекономіка, економічна теорія та історія
Сердюк, С.О.
Петрова, І.П.
Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту
Вісник економічної науки України
description У статті висвітлено теоретичні аспекти інституціоналізму як квінтесенції теорії добробуту. Характерною особливістю еволюції людського роду є глибока трансформація ментального світогляду. На основі історичного аналізу виявлено, що намагання приборкати людську природу привели до появи норм та правил, які визначали характер взаємодії між членами суспільства. Норми та правила, або інституції у сучасному розумінні цього слова, змінювали світосприйняття суспільства, тим самим формуючи уявлення про добробут. У доінституціональні часи (примітивні суспільства) добробут людини сприймався виключно у матеріалістичному контексті. Із постанням перших ментальних конструкцій, прийнятих членами суспільства як моральний імператив, добробут став набувати духовних ознак (відповідальність, альтруїзм, піклування тощо). Квінтесенцією уявлень про добробут були моральні імперативи. Виявлено, що генезис моральних імперативів обумовлювався інституційним середовищем певного суспільства. Як наслідок, постали суспільства із диверсифікованим розумінням добробуту, що вплинуло на переконання про справедливість та ефективність існуючих моделей впорядкування суспільного життя. Розглянуто три типи суспільства, де домінували націоналістичний, соціалістичний та ліберальний моральні імперативи. Визначено, що балансування між прихильністю ідеям індивідуалізму та колективізму стало визначальним чинником формування теорії добробуту.
format Article
author Сердюк, С.О.
Петрова, І.П.
author_facet Сердюк, С.О.
Петрова, І.П.
author_sort Сердюк, С.О.
title Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту
title_short Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту
title_full Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту
title_fullStr Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту
title_full_unstemmed Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту
title_sort інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2019
topic_facet Макроекономіка, економічна теорія та історія
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163862
citation_txt Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту / О.С. Сердюк, І.П. Петрова // Вісник економічної науки України. — 2019. — № 2 (37). — С. 14-20. — Бібліогр.: 7 назв. — укр.
series Вісник економічної науки України
work_keys_str_mv AT serdûkso ínstitucíonalízmâkkvíntesencíâteoríídobrobutu
AT petrovaíp ínstitucíonalízmâkkvíntesencíâteoríídobrobutu
first_indexed 2023-10-18T22:12:17Z
last_indexed 2023-10-18T22:12:17Z
_version_ 1796154905162940416
spelling irk-123456789-1638622020-02-07T01:26:21Z Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту Сердюк, С.О. Петрова, І.П. Макроекономіка, економічна теорія та історія У статті висвітлено теоретичні аспекти інституціоналізму як квінтесенції теорії добробуту. Характерною особливістю еволюції людського роду є глибока трансформація ментального світогляду. На основі історичного аналізу виявлено, що намагання приборкати людську природу привели до появи норм та правил, які визначали характер взаємодії між членами суспільства. Норми та правила, або інституції у сучасному розумінні цього слова, змінювали світосприйняття суспільства, тим самим формуючи уявлення про добробут. У доінституціональні часи (примітивні суспільства) добробут людини сприймався виключно у матеріалістичному контексті. Із постанням перших ментальних конструкцій, прийнятих членами суспільства як моральний імператив, добробут став набувати духовних ознак (відповідальність, альтруїзм, піклування тощо). Квінтесенцією уявлень про добробут були моральні імперативи. Виявлено, що генезис моральних імперативів обумовлювався інституційним середовищем певного суспільства. Як наслідок, постали суспільства із диверсифікованим розумінням добробуту, що вплинуло на переконання про справедливість та ефективність існуючих моделей впорядкування суспільного життя. Розглянуто три типи суспільства, де домінували націоналістичний, соціалістичний та ліберальний моральні імперативи. Визначено, що балансування між прихильністю ідеям індивідуалізму та колективізму стало визначальним чинником формування теорії добробуту. В статье освещены теоретические аспекты институционализма как квинтэссенции теории благосостояния. Характерной особенностью эволюции человеческого рода является глубокая трансформация ментального мировоззрения. На основе исторического анализа выявлено, что попытки обуздать человеческую природу привели к появлению норм и правил, которые определяли характер взаимодействия между членами общества. Нормы и правила, или институты в современном понимании этого слова, меняли мировоззрение общества, тем самым формируя представление о благосостоянии. В доинституциональные времена (примитивные общества) благосостояние человека воспринималось исключительно в материалистическом контексте. С возникновением первых ментальных конструкций, принятых членами общества как моральный императив, благосостояние стало приобретать духовные признаки (ответственность, альтруизм, забота и т.д.). Квинтэссенцией представлений о благосостоянии были моральные императивы. Выявлено, что генезис моральных императивов обусловливался институциональной средой определенного общества. Как следствие, появились общества с диверсифицированным пониманием благосостояния, что повлияло на убеждение о справедливости и эффективность существующих моделей упорядочения общественной жизни. Рассмотрены три типа общества, где доминировали националистические, социалистические и либеральные моральные императивы. Определено, что балансирование между приверженностью идеям индивидуализма и коллективизма стало определяющим фактором формирования теории благосостояния. The article highlights the theoretical aspects of institutionalism as the quintessence of welfare theory. A characteristic feature of the evolution of the human race is a deep transformation of the mental worldview. Based on historical analysis, it was revealed that attempts to curb human nature led to the emergence of norms and rules that determined the nature of the interaction between members of society. Norms and rules, or institutions in the modern sense of the word, have changed the worldview of society, thereby forming an idea of the welfare. In pre-institutional times (primitive societies), human well-being was perceived exclusively in a materialistic context. With the emergence of the first mental constructions accepted by members of society as a moral imperative, wealth began to acquire spiritual attributes (responsibility, altruism, caring, etc.). The quintessential notions of welfare were moral imperatives. It was revealed that the genesis of moral imperatives was determined by the institutional environment of a particular society. As a result, societies appeared with a diversified understanding of well-being, which influenced the belief in justice and the effectiveness of existing models for streamlining public life. Three types of society are considered, where nationalistic, socialist and liberal moral imperatives dominated. It is determined that the balance between adherence to the ideas of individualism and collectivism has become a determining factor in the formation of the theory of welfare. 2019 Article Інституціоналізм як квінтесенція теорії добробуту / О.С. Сердюк, І.П. Петрова // Вісник економічної науки України. — 2019. — № 2 (37). — С. 14-20. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. 1729-7206 DOI: 10.37405/1729-7206.2019.2(37).14-20 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163862 330.837:330.12 uk Вісник економічної науки України Інститут економіки промисловості НАН України