Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення

У статті визначено необхідність забезпечення соціальної безпеки на ринку праці України в контексті врахування принципу соціальної справедливості, проведено комплексну рейтингову оцінку ключових показників ефективності ринку праці в регіональному вимірі за допомогою авторського підходу. Зокрема, у як...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут економіки промисловості НАН України
Дата:2019
Автор: Бондаревська, К.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2019
Назва видання:Вісник економічної науки України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163875
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення / К.В. Бондаревська // Вісник економічної науки України. — 2019. — № 2 (37). — С. 101-104. — Бібліогр.: 6 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-163875
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
spellingShingle Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
Бондаревська, К.В.
Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення
Вісник економічної науки України
description У статті визначено необхідність забезпечення соціальної безпеки на ринку праці України в контексті врахування принципу соціальної справедливості, проведено комплексну рейтингову оцінку ключових показників ефективності ринку праці в регіональному вимірі за допомогою авторського підходу. Зокрема, у якості основних індикаторів ефективності ринку праці було запропоновано показники: рівня економічної активності та зайнятості населення, рівня економічної активності та зайнятості працездатного населення, рівня безробіття, середньооблікової чисельності працівників, середньої заробітної плати, індексу реальної заробітної плати. В результаті дослідження було обґрунтовано основні напрями вирішення кризових явищ на ринку праці з урахуванням необхідності формування дієвого механізму соціальної безпеки, серед яких: забезпечення взаємодії ринку праці та ринку освітніх послуг за рахунок стимулювання роботодавців до співпраці з вищими навчальними закладами та формування системи спільних заходів з метою підготовки висококваліфікованих фахівців та їх подальшого працевлаштування; впровадження практики фінансового заохочення підприємств на прийняття молодих фахівців – випускників навчальних закладів (надання дотацій); податкові пільги для підприємств, що приймають на роботу молодь; розвиток нестандартних та інноваційних форм зайнятості (досвід Данії та Нідерландів щодо поєднання гнучкості ринку праці з нестандартними формами зайнятості з метою вирішення проблеми безробіття); інформаційна допомога щодо заснування і ведення бізнесу, навчання внутрішньо переміщених осіб, їх перепідготовка та підвищення кваліфікації; підвищення соціальних стандартів, реформування пенсійної системи та вдосконалення механізму соціального захисту, особливо соціально-вразливих верств населення; моніторинг і контроль рівня бідності та рівня доходів населення. Визначено, що з метою покращення ситуації та нейтралізації регіональних диспропорцій є необхідним формування ефективної державної політики, що враховуватиме не лише прямі, а й опосередковані фактори впливу на ринок праці, а також надасть можливість покращити стан зайнятості та рівня добробуту населення України.
format Article
author Бондаревська, К.В.
author_facet Бондаревська, К.В.
author_sort Бондаревська, К.В.
title Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення
title_short Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення
title_full Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення
title_fullStr Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення
title_full_unstemmed Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення
title_sort оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці україни та напрями її забезпечення
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2019
topic_facet Управління людським капіталом і менеджмент персоналу
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163875
citation_txt Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення / К.В. Бондаревська // Вісник економічної науки України. — 2019. — № 2 (37). — С. 101-104. — Бібліогр.: 6 назв. — укр.
series Вісник економічної науки України
work_keys_str_mv AT bondarevsʹkakv ocínkarívnâsocíalʹnoíbezpekinarinkupracíukraínitanaprâmiíízabezpečennâ
first_indexed 2023-10-18T22:12:19Z
last_indexed 2023-10-18T22:12:19Z
_version_ 1796154906568032256
spelling irk-123456789-1638752020-02-07T01:26:01Z Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення Бондаревська, К.В. Управління людським капіталом і менеджмент персоналу У статті визначено необхідність забезпечення соціальної безпеки на ринку праці України в контексті врахування принципу соціальної справедливості, проведено комплексну рейтингову оцінку ключових показників ефективності ринку праці в регіональному вимірі за допомогою авторського підходу. Зокрема, у якості основних індикаторів ефективності ринку праці було запропоновано показники: рівня економічної активності та зайнятості населення, рівня економічної активності та зайнятості працездатного населення, рівня безробіття, середньооблікової чисельності працівників, середньої заробітної плати, індексу реальної заробітної плати. В результаті дослідження було обґрунтовано основні напрями вирішення кризових явищ на ринку праці з урахуванням необхідності формування дієвого механізму соціальної безпеки, серед яких: забезпечення взаємодії ринку праці та ринку освітніх послуг за рахунок стимулювання роботодавців до співпраці з вищими навчальними закладами та формування системи спільних заходів з метою підготовки висококваліфікованих фахівців та їх подальшого працевлаштування; впровадження практики фінансового заохочення підприємств на прийняття молодих фахівців – випускників навчальних закладів (надання дотацій); податкові пільги для підприємств, що приймають на роботу молодь; розвиток нестандартних та інноваційних форм зайнятості (досвід Данії та Нідерландів щодо поєднання гнучкості ринку праці з нестандартними формами зайнятості з метою вирішення проблеми безробіття); інформаційна допомога щодо заснування і ведення бізнесу, навчання внутрішньо переміщених осіб, їх перепідготовка та підвищення кваліфікації; підвищення соціальних стандартів, реформування пенсійної системи та вдосконалення механізму соціального захисту, особливо соціально-вразливих верств населення; моніторинг і контроль рівня бідності та рівня доходів населення. Визначено, що з метою покращення ситуації та нейтралізації регіональних диспропорцій є необхідним формування ефективної державної політики, що враховуватиме не лише прямі, а й опосередковані фактори впливу на ринок праці, а також надасть можливість покращити стан зайнятості та рівня добробуту населення України. В статье определена необходимость обеспечения социальной безопасности на рынке труда Украины в контексте учета принципа социальной справедливости, проведена комплексная рейтинговая оценка ключевых показателей эффективности рынка труда в региональном измерении с помощью авторского подхода. В частности, в качестве основных индикаторов эффективности рынка труда были предложены показатели: уровня экономической активности и занятости населения, уровня экономической активности и занятости трудоспособного населения, уровня безработицы, среднесписочной численности работников, средней заработной платы, индекса реальной заработной платы. В результате исследования были обоснованы основные направления решения кризисных явлений на рынке труда с учетом необходимости формирования действенного механизма социальной безопасности, среди которых: обеспечение взаимодействия рынка труда и рынка образовательных услуг за счет стимулирования работодателей к сотрудничеству с высшими учебными заведениями и формирования системы совместных мероприятий с целью подготовки высококвалифицированных специалистов и их дальнейшего трудоустройства; внедрение практики финансового поощрения предприятий к принятию молодых специалистов – выпускников учебных заведений (предоставление дотаций), налоговые льготы для предприятий, принимающих на работу молодежь; развитие нестандартных и инновационных форм занятости (опыт Дании и Нидерландов относительно объединения гибкости рынка труда с нестандартными формами занятости с целью решения проблемы безработицы); информационная помощь по учреждению и ведению бизнеса, обучение внутренне перемещенных лиц, их переподготовка и повышение квалификации; повышение социальных стандартов, реформирования пенсионной системы и совершенствование механизма социальной защиты, особенно социально уязвимых слоев населения; мониторинг и контроль уровня бедности и уровня доходов населения. Определено, что с целью улучшения ситуации и нейтрализации региональных диспропорций необходимо формирование эффективной государственной политики, которая будет учитывать не только прямые, но и косвенные факторы влияния на рынок труда, а также позволит улучшить состояние занятости и уровня благосостояния населения Украины. The need of ensuring of social security on the labor market of Ukraine in the context of principle of social equality is identified, the comprehensive rating assessment of key indicators of efficiency of the labor market in the regional dimension using the author's approach is conducted in the article. In particular, among the main indicators of labor market efficiency were: indicators of the level of economic activity and employment of the population, the level of economic activity and employment of the working population, the level of unemployment, the average number of employees, the average wage, and the index of real wages. The main directions of crisis management on the labor market, taking into account the need to create an effective social security mechanism are substantiated in the results of research, including: ensuring of interaction of the labor market and the education services market by stimulating employers to cooperate with higher education institutions and forming a system of joint events with the aim of training highly qualified specialists and their further employment; introduction of the practice of financial encouragement of enterprises for the admission of young specialists – graduates of educational institutions (providing grants); tax benefits for youth employment enterprises; development of non-standard and innovative forms of employment (experience of Denmark and the Netherlands in combining labor market flexibility with non-standard forms of employment to address the unemployment problem); information assistance on setting up and running a business, training of internally displaced persons, retraining and professional development; raising social standards, reforming the pension system and improving the mechanism of social protection, especially for socially vulnerable groups; monitoring and control of poverty and income levels. It were determined that in order to improve the situation and neutralization of regional disparities, it is necessary to formulate an effective state policy, which will take into account not only the direct but also indirect factors of influence on the labor market, as well as provide an opportunity to improve the employment status and well-being of the population of Ukraine. 2019 Article Оцінка рівня соціальної безпеки на ринку праці України та напрями її забезпечення / К.В. Бондаревська // Вісник економічної науки України. — 2019. — № 2 (37). — С. 101-104. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. 1729-7206 DOI: 10.37405/1729-7206.2019.2(37).101-104 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/163875 331(477) uk Вісник економічної науки України Інститут економіки промисловості НАН України