Укрліт і етнопедагогіка

Тексти української літератури, які добирають упорядники хрестоматій та шкільних програм, мають неодмінно бути розраховані на вікові особливості, нести світлу, радісну енергетику, не відлякувати дитячу психіку похмурістю, не відтворювати почуття безвиході, ущербності. Замість риторичних ілюстрацій сл...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2009
Автор: Ткаченко, А.О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2009
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16568
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Укрліт і етнопедагогіка / А.О. Ткаченко // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2009. — Вип. XX. — С. 229-236. — Бібліогр.: 7 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-16568
record_format dspace
spelling irk-123456789-165682011-02-15T12:03:11Z Укрліт і етнопедагогіка Ткаченко, А.О. Теоретичні проблеми дослідження дитячої літератури Тексти української літератури, які добирають упорядники хрестоматій та шкільних програм, мають неодмінно бути розраховані на вікові особливості, нести світлу, радісну енергетику, не відлякувати дитячу психіку похмурістю, не відтворювати почуття безвиході, ущербності. Замість риторичних ілюстрацій слушних ідей, надто ж покликаних виховувати почуття патріотизму, варто дбати про гармонійну єдність змісту і форми (а саме це і є найголовнішою ознакою художності). Методи відомі ще з античних часів: «Розважаючи, повчай». У тлумаченні й аналізі текстів варто виходити із них самих, а не з наперед визначених теоретичних конструкцій. Тексты украинской литературы, подбираемые составителями хрестоматий и школьных программ, должны быть рассчитаны на возрастные особенности, нести светлую, радостную энергетику, не отпугивать детскую психику угрюмостью, не воспроизводить чувство безысходности, ущербности. Вместо риторических иллюстраций правильных идей, особенно призванных воспитывать чувство патриотизма, следует заботиться о гармоническом единстве содержания и формы (а именно это и является главнейшим признаком художественности). Методы известны еще с античных времен: «Развлекая, поучай». В толковании и анализе текстов следует исходить из них самих, а не из заведомо взятых теоретических конструкций. The Texts of the ukrainian literature, selected compiler reader book and school programs, must be calculated on age particularities, carry the brighten, glad energy, not to scare away the baby phyche by sullenness, not to reproduce the feeling to hopelessnesses. Instead of rhetorical illustration correct ideas, particularly called to bring up the feeling of the patriotism, follows to take care of harmonic unity of the contents and the forms (as follows this and is a most main sign to artistic values). The Methods known else with antique timeses: "Entertaining, edify". In interpretation and analysis text follows to come of them themselves, rather then from undoubtedly taken theoretical design. 2009 Article Укрліт і етнопедагогіка / А.О. Ткаченко // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2009. — Вип. XX. — С. 229-236. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. XXXX-0041 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16568 uk Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Теоретичні проблеми дослідження дитячої літератури
Теоретичні проблеми дослідження дитячої літератури
spellingShingle Теоретичні проблеми дослідження дитячої літератури
Теоретичні проблеми дослідження дитячої літератури
Ткаченко, А.О.
Укрліт і етнопедагогіка
description Тексти української літератури, які добирають упорядники хрестоматій та шкільних програм, мають неодмінно бути розраховані на вікові особливості, нести світлу, радісну енергетику, не відлякувати дитячу психіку похмурістю, не відтворювати почуття безвиході, ущербності. Замість риторичних ілюстрацій слушних ідей, надто ж покликаних виховувати почуття патріотизму, варто дбати про гармонійну єдність змісту і форми (а саме це і є найголовнішою ознакою художності). Методи відомі ще з античних часів: «Розважаючи, повчай». У тлумаченні й аналізі текстів варто виходити із них самих, а не з наперед визначених теоретичних конструкцій.
format Article
author Ткаченко, А.О.
author_facet Ткаченко, А.О.
author_sort Ткаченко, А.О.
title Укрліт і етнопедагогіка
title_short Укрліт і етнопедагогіка
title_full Укрліт і етнопедагогіка
title_fullStr Укрліт і етнопедагогіка
title_full_unstemmed Укрліт і етнопедагогіка
title_sort укрліт і етнопедагогіка
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2009
topic_facet Теоретичні проблеми дослідження дитячої літератури
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16568
citation_txt Укрліт і етнопедагогіка / А.О. Ткаченко // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2009. — Вип. XX. — С. 229-236. — Бібліогр.: 7 назв. — укр.
work_keys_str_mv AT tkačenkoao ukrlítíetnopedagogíka
first_indexed 2023-10-18T16:58:04Z
last_indexed 2023-10-18T16:58:04Z
_version_ 1796140339081248768