Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького

У статті на основі порівняльного аналізу “Перестороги” та “Треноса” Мелетія Смотрицького робиться спроба з’ясувати, яке ж місце науки у розвитку сучасного їм суспільства. Окреслюються деякі відмінні риси у поглядах авторів на причини Берестейського конфлікту та на роль у ньому української шляхти й д...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Дата:2009
Автор: Дубініна, К.А.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2009
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16642
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького / К.А. Дубініна // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2009. — Вип. XXI. — С. 66-71. — Бібліогр.: 18 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-16642
record_format dspace
spelling irk-123456789-166422011-02-16T12:03:20Z Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького Дубініна, К.А. Виховний та розвивальний потенціал дитячої літератури У статті на основі порівняльного аналізу “Перестороги” та “Треноса” Мелетія Смотрицького робиться спроба з’ясувати, яке ж місце науки у розвитку сучасного їм суспільства. Окреслюються деякі відмінні риси у поглядах авторів на причини Берестейського конфлікту та на роль у ньому української шляхти й духовенства, проте спостерігається єдність думок щодо освітнього питання. Освіта у цих авторів розуміється не лише як вміння читати і писати, але і як вища мета – духовне виховання, розвиток моральних цінностей. Саме у правильному підході до освітньо-виховного процесу полемісти вбачають вихід із духовного занепаду та усіх його наслідків. В статье на основе сравнительного анализа “Предостережения” и “Треноса” Мелетия Смотрицкого делается попытка определить, какое же место науки в развитии современного социума того времени. Делается очертание некоторых отличительных черт во взглядах писателей на причины Брестского конфликта и на роль в нем украинской шляхты и духовенства, при этом наблюдается единство мысли по поводу вопроса образования. Образование этими авторами воспринимается не только как умение читать и писать, но и как высшая цель – духовное воспитание, развитие моральных ценностей. Именно в верном подходе к образовательно-воспитательному процессу полемисты усматривали выход из духовного кризиса и всех его последствий. In the article on the basis of comparative analysis of “The Cautions” and “The Trenos” by Meletiy Smotrytskyi it is done an attempt to find out the place of science in the development of that time society. Some distinguishing features are outlined in the authors’ opinions on the reasons of Berest conflict and the gentry and clergy’s role in it, however, there is unity of ideas in relation to the educational matter. Education for these authors is considered not only as the ability to read and write but also as higher purpose that is moral upbringing, development of moral values. It is the right method of approach to the educational process that the polemicists consider the way out of moral lapse and all its consequences. 2009 Article Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького / К.А. Дубініна // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2009. — Вип. XXI. — С. 66-71. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. XXXX-0041 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16642 uk Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Виховний та розвивальний потенціал дитячої літератури
Виховний та розвивальний потенціал дитячої літератури
spellingShingle Виховний та розвивальний потенціал дитячої літератури
Виховний та розвивальний потенціал дитячої літератури
Дубініна, К.А.
Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького
description У статті на основі порівняльного аналізу “Перестороги” та “Треноса” Мелетія Смотрицького робиться спроба з’ясувати, яке ж місце науки у розвитку сучасного їм суспільства. Окреслюються деякі відмінні риси у поглядах авторів на причини Берестейського конфлікту та на роль у ньому української шляхти й духовенства, проте спостерігається єдність думок щодо освітнього питання. Освіта у цих авторів розуміється не лише як вміння читати і писати, але і як вища мета – духовне виховання, розвиток моральних цінностей. Саме у правильному підході до освітньо-виховного процесу полемісти вбачають вихід із духовного занепаду та усіх його наслідків.
format Article
author Дубініна, К.А.
author_facet Дубініна, К.А.
author_sort Дубініна, К.А.
title Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького
title_short Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького
title_full Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького
title_fullStr Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького
title_full_unstemmed Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького
title_sort ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “пересторога”, “тренос” мелетія смотрицького
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2009
topic_facet Виховний та розвивальний потенціал дитячої літератури
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16642
citation_txt Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького / К.А. Дубініна // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2009. — Вип. XXI. — С. 66-71. — Бібліогр.: 18 назв. — укр.
work_keys_str_mv AT dubínínaka ídeâêdnostíosvítiíduhovnogorozvitkuvpolemíčníjprozílʹvívsʹkaperestorogatrenosmeletíâsmotricʹkogo
first_indexed 2023-10-18T16:58:12Z
last_indexed 2023-10-18T16:58:12Z
_version_ 1796140344414306304