Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича

У статті досліджено функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” О. Ольжича. Аналіз наукової літератури засвідчив, що дослідження поезії автора в руслі топіки є перспективним для системного вивчення закономірностей функціонування образу- топосу каменя як домін...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автор: Єфремов, В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2018
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166481
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича / В. Єфремов // Слово і Час. — 2018. — № 8. — С. 19-25. — Бібліогр.: 5 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-166481
record_format dspace
spelling irk-123456789-1664812020-02-24T01:25:41Z Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича Єфремов, В. ХХ століття У статті досліджено функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” О. Ольжича. Аналіз наукової літератури засвідчив, що дослідження поезії автора в руслі топіки є перспективним для системного вивчення закономірностей функціонування образу- топосу каменя як домінанти у творчості О. Ольжича. Топос каменя розглядається як система, спрямована на здійснення поетичного освоєння автором світу та історії. The paper traces the topos of stone in the artistic space of the first poetic collection by O. Olzhych “Rin” (“River Bank”). This collection confirms the great infl uence of the profession of archaeologist on the author's artistic thinking. The main purpose of the analysis is determining the functions of the topos and revealing the symbolic meaning of the stone for the poet. The previous researches showed that the study of topoi in O. Olzhych’s poetry may be an effective way of interpreting the image of stone as a dominant in the author's works. The topos of stone is considered as a system, essential for the author’s perception of the world and history. It is found that Olzhych created his own ontological interpretation of the topos, showing the stone as an ‘organism’ of culture, a ‘living witness’ of history. The image of a stone is the key to forming an integral model of the universe in the author's worldview. Within the artistic space of the collection “Rin” the topos of stone has its special semantic content, which in its turn is a part of the general content of this topos in his poetic heritage. In the poetry of Olzhych, the stone, without losing its functional role, may appear in different forms: being crushed to sand or being a component of mountains. It helps Oleh Olzhych in building his aesthetic concept of past, present and future as indivisible chain. В статье исследовано функционирование образа-топоса к амня в художественном пространстве поэтического сборника “Ринь” О. Ольжича. Анализ научной литературы показал, что исследования поэзии автора в свете топики является перспективным для системного изучения закономерностей функционирования образа- топоса камня как доминанты в творчестве О. Ольжича. Топос камня рассматривается как система, направленная на осуществление поэтического освоения автором мира и истории. 2018 Article Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича / В. Єфремов // Слово і Час. — 2018. — № 8. — С. 19-25. — Бібліогр.: 5 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166481 821.161.2 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic ХХ століття
ХХ століття
spellingShingle ХХ століття
ХХ століття
Єфремов, В.
Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича
Слово і Час
description У статті досліджено функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” О. Ольжича. Аналіз наукової літератури засвідчив, що дослідження поезії автора в руслі топіки є перспективним для системного вивчення закономірностей функціонування образу- топосу каменя як домінанти у творчості О. Ольжича. Топос каменя розглядається як система, спрямована на здійснення поетичного освоєння автором світу та історії.
format Article
author Єфремов, В.
author_facet Єфремов, В.
author_sort Єфремов, В.
title Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича
title_short Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича
title_full Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича
title_fullStr Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича
title_full_unstemmed Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича
title_sort функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “рінь” олега ольжича
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2018
topic_facet ХХ століття
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166481
citation_txt Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича / В. Єфремов // Слово і Час. — 2018. — № 8. — С. 19-25. — Бібліогр.: 5 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT êfremovv funkcíonuvannâobrazutoposukamenâvhudožnʹomuprostorípoetičnoízbírkirínʹolegaolʹžiča
first_indexed 2023-10-18T22:18:34Z
last_indexed 2023-10-18T22:18:34Z
_version_ 1796155179044700160