Інкорпорація документального ресурсу в сучасній художній літературі
У статті досліджено вплив документального начала на модифікації сучасної художньої літератури. Автор фіксує цю тенденцію як прикметну для нашого часу. Спираючись на праці теоретиків літератури, він пропонує арбітральний критерій досвіду в оцінці змішаних літературних форм. Заявлена проблема аналі...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2018
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166542 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Інкорпорація документального ресурсу в сучасній художній літературі / Я. Поліщук // Слово і Час. — 2018. — № 9. — С. 3-10. — Бібліогр.: 15 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті досліджено вплив документального начала на модифікації сучасної художньої
літератури. Автор фіксує цю тенденцію як прикметну для нашого часу. Спираючись на праці
теоретиків літератури, він пропонує арбітральний критерій досвіду в оцінці змішаних літературних
форм. Заявлена проблема аналізується на прикладі воєнного тексту сучасної української
літератури, зокрема романів Є. Положія “Іловайськ” (2015), О. Іванюк “Амор[т]е” (2017) та
В. Рафєєнка “Довгі часи” (2017). У тематичному плані ці твори містять чимало паралелей,
адже в них зображуються різні аспекти війни на Донбасі 2014 – 2018 рр. Зате на рівні поетики
проявляються відмінні стратегії організації тексту – від прямого включення документа в авторську
оповідь до його фрагментаризації, реорганізації та адаптації (залежно від інтенції автора та
особливостей задуму твору). |
---|