Принципи фотографії як складники поетики літературного твору

У статті досліджено виникнення та розвиток фотографічного мислення в ХІХ – ХХ столітті, а також відображення цього мислення в літературі. Проаналізовано стилетвірні принципи фотомистецтва у створенні образів та психологічних картин у художніх творах. Аналіз втілення фотографічного мислення в літе...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2018
Автор: Бистрова, О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2018
Назва видання:Слово і Час
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166545
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Принципи фотографії як складники поетики літературного твору / О. Бистрова // Слово і Час. — 2018. — № 9. — С. 33-41. — Бібліогр.: 14 назв. — укp.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-166545
record_format dspace
spelling irk-123456789-1665452020-02-27T01:25:52Z Принципи фотографії як складники поетики літературного твору Бистрова, О. Порівняльне літературознавство У статті досліджено виникнення та розвиток фотографічного мислення в ХІХ – ХХ столітті, а також відображення цього мислення в літературі. Проаналізовано стилетвірні принципи фотомистецтва у створенні образів та психологічних картин у художніх творах. Аналіз втілення фотографічного мислення в літературі проведено на матеріалі творчості Ф. Достоєвського. The paper surveys development of photographic art in the 19th – 20th centuries and analyzes some of its principles used in creating images and psychological pictures in the literary works. The analysis of the embodiment of photographic thinking in the literature is based on the material of F. Dostoyevsky’s novels. The development of photo technologies determined the appearance of photographic thinking as an aesthetic phenomenon. This phenomenon combines the specific artistic and imaginative reflection of reality and the world of man. By means of photographic thinking the artist was able to move away from the realistic understanding of life, he ceased to reflect the world and began to express it, now being able to show the variability of different entities. The focus on this way of thinking helps to explain the changes in the choice of topics, in the ways of presenting images, the dynamics of space, the artist’s impressions and attitude. The photo technique evolved into a way of thinking that considerably changed the entire order of perception, relations and reproduction. It is shown that the creative style of Dostoevsky contains obvious signs of such thinking. Among others, the distinctive features of photographic thinking in the writer’s style are cropping, content visualization, reduced importance of eventfulness and focus on a descriptive manner, which is a series of consecutive frame images. Such general characteristics of photography as dramatization and attempts to demonstrate the human emotions in the peak of their development are inherent in Dostoevsky's literary style. В статье исследовано возникновение и развитие фотографического мышления в ХІХ – ХХ веке, а также проявление этого специфического мышления в литературе. Проанализированы стилеобразующие принципы фотоискусства при создании художественных образов и психологических картин в произведениях литературы. Анализ воплощения фотографического мышления в литературе проведен на материале творчества Ф. Достоевского. 2018 Article Принципи фотографії як складники поетики літературного твору / О. Бистрова // Слово і Час. — 2018. — № 9. — С. 33-41. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166545 821.161.1“19” uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Порівняльне літературознавство
Порівняльне літературознавство
spellingShingle Порівняльне літературознавство
Порівняльне літературознавство
Бистрова, О.
Принципи фотографії як складники поетики літературного твору
Слово і Час
description У статті досліджено виникнення та розвиток фотографічного мислення в ХІХ – ХХ столітті, а також відображення цього мислення в літературі. Проаналізовано стилетвірні принципи фотомистецтва у створенні образів та психологічних картин у художніх творах. Аналіз втілення фотографічного мислення в літературі проведено на матеріалі творчості Ф. Достоєвського.
format Article
author Бистрова, О.
author_facet Бистрова, О.
author_sort Бистрова, О.
title Принципи фотографії як складники поетики літературного твору
title_short Принципи фотографії як складники поетики літературного твору
title_full Принципи фотографії як складники поетики літературного твору
title_fullStr Принципи фотографії як складники поетики літературного твору
title_full_unstemmed Принципи фотографії як складники поетики літературного твору
title_sort принципи фотографії як складники поетики літературного твору
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2018
topic_facet Порівняльне літературознавство
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166545
citation_txt Принципи фотографії як складники поетики літературного твору / О. Бистрова // Слово і Час. — 2018. — № 9. — С. 33-41. — Бібліогр.: 14 назв. — укp.
series Слово і Час
work_keys_str_mv AT bistrovao principifotografííâkskladnikipoetikilíteraturnogotvoru
first_indexed 2023-10-18T22:18:44Z
last_indexed 2023-10-18T22:18:44Z
_version_ 1796155185852055552