Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки
У статті вперше досліджено оформлення особливо цінних (подарункових чи ювілейних) видань у вигляді художнього захисного футляра, який уміщував від однієї, двох до багатьох книжок. Простежено типологію футлярів, створених на українських книжкових фабриках упродовж останнього півстоліття, досліджує...
Збережено в:
Видавець: | Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
---|---|
Дата: | 2018 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2018
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166548 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки / П. Нестеренко // Слово і Час. — 2018. — № 9. — С. 65-73. — Бібліогр.: 24 назв. — укp. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-166548 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1665482020-02-27T01:25:58Z Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки Нестеренко, П. Logos У статті вперше досліджено оформлення особливо цінних (подарункових чи ювілейних) видань у вигляді художнього захисного футляра, який уміщував від однієї, двох до багатьох книжок. Простежено типологію футлярів, створених на українських книжкових фабриках упродовж останнього півстоліття, досліджується їхня трансформація на цьому часовому відрізку. Репрезентовані майстри мистецтва книги, життя і творчість яких є відображенням тернистої історії нашого народу. The book is a complex media combining the work of a writer, an editor, a painter and a polygraphist involved in its creation. The external design plays an important role, and the case, as its element, has both protective and aesthetic function. The earliest book cases described in the essay most often were made of thin cardboard. These are the cases of Kyiv publishing houses: the collection of books “Georgian poetry” (Radianskyi Pysmennyk, 1968), “Works in 2 Vol.” by Lesia Ukrayinka, (Dnipro, 1970), “Grammar” by M. Smotrytskyi (Naukova Dumka, 1979), “Small Book. Autographs of Shevchenko’s Poetry from 1847–1850 (Naukova Dumka, 1984), “T. Shevchenko’s Etchings” (Editorial Office of the Newspaper “Dilova Ukrayina”, 1993). The cases covering the books vertically and leaving the back free were used for: “Capital. Critique of Political Economy” by Karl Marx (Publishing House of Political Literature of Ukraine, 1982), “The Tale of Ihor’s Campaign” (Dnipro, 1982), “Ancient Kharkiv in Postcards” (Kharkiv: Coloryt, 2004), “Teacher from Nazareth and Disciple from Chornukhy: Refl ections on Book from Travel Bag of Hryhoriy Skovoroda” (Krynytsia, 2014). The solid cases of thick cardboard were used in: “T. Shevchenko’s Poetry from 1837–1861 in 2 books” (Radianskyi Pysmennyk, 1988), “The book of Soul, called Gold” by P. Mohyla (Ukrayinski Propileyi, 2002), “Viy” by M. Gogol (Logos Ukrayiny, 2008), “Bayda Prince Vyshnevetsky” by P. Kulish, “Tsar Nalyvai”, “Petro Sahaydachnyi” (Oberih Chasu, 2016), “Ukrayinka” (Oberih Chasu, 2016). The editions in cases of complex design, which contain 2, 3 and 7 books, are: “Architecture of Book” by B. Valuyenko (Mystetstvo, 1976), “Kyiv University. 1834–1984” (Lybid, 1984), “Architectural and Urban Planning of Ukraine: Directory of the State Register of National Cultural Heritage” (Tekhnika, 2000). В статье впервые исследовано оформление особенно ценных, подарочных или юбилейных изданий в виде художественного защитного футляра, который объединял от одной, двух и более книг. Прослеживается типология книг, созданных на украинских книжных фабриках на протяжении последнего полувека, исследуется их трансформация на этом отрезке времени. Представлены ведущие мастера искусства книги, жизнь и творчество которых являются отображением тернистой истории нашего народа. 2018 Article Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки / П. Нестеренко // Слово і Час. — 2018. — № 9. — С. 65-73. — Бібліогр.: 24 назв. — укp. 0236-1477 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166548 76:686.122.8 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Logos Logos |
spellingShingle |
Logos Logos Нестеренко, П. Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки Слово і Час |
description |
У статті вперше досліджено оформлення особливо цінних (подарункових чи ювілейних)
видань у вигляді художнього захисного футляра, який уміщував від однієї, двох до багатьох
книжок. Простежено типологію футлярів, створених на українських книжкових фабриках
упродовж останнього півстоліття, досліджується їхня трансформація на цьому часовому відрізку.
Репрезентовані майстри мистецтва книги, життя і творчість яких є відображенням тернистої
історії нашого народу. |
format |
Article |
author |
Нестеренко, П. |
author_facet |
Нестеренко, П. |
author_sort |
Нестеренко, П. |
title |
Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки |
title_short |
Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки |
title_full |
Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки |
title_fullStr |
Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки |
title_full_unstemmed |
Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки |
title_sort |
футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2018 |
topic_facet |
Logos |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166548 |
citation_txt |
Футляр як декоративно-графічний засіб оформлення книжки / П. Нестеренко // Слово і Час. — 2018. — № 9. — С. 65-73. — Бібліогр.: 24 назв. — укp. |
series |
Слово і Час |
work_keys_str_mv |
AT nesterenkop futlârâkdekorativnografíčnijzasíboformlennâknižki |
first_indexed |
2023-10-18T22:18:44Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:18:44Z |
_version_ |
1796155186172919808 |