Поводження з відходами в контексті вимог Директиви 2010/75/ЄС про промислові викиди
У рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом Україна бере на себе низку зобов’язань щодо приведення власного законо- давства у відповідність до вимог європейського права. Однією з найбільш складних для імплементації директив як в інституціональ- ному, так і у вартісному плані є Директива 201...
Збережено в:
Дата: | 2014 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України»
2014
|
Назва видання: | Економіка природокористування і охорони довкілля |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166630 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Поводження з відходами в контексті вимог Директиви 2010/75/ЄС про промислові викиди / Ю.М. Маковецька, Т.Л. Омельяненко // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2014. — С. 10-12. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом Україна бере на себе низку зобов’язань щодо приведення власного законо-
давства у відповідність до вимог європейського права. Однією з найбільш складних для імплементації директив як в інституціональ-
ному, так і у вартісному плані є Директива 2010/75/ЄС про промислові викиди (інтегроване запобігання та контроль забруднення),
яка охоплює базові сфери промисловості, що системно впливають на показники якості навколишнього середовища – повітря, воду,
ґрунти, а також утворюють значні обсяги відходів.
Директива об’єднала, покращила та зробила більш чітким законодавство та скасувала декілька інших директив у сфері за-
побігання промисловим забрудненням. Положення Директиви про промислові викиди акцентують увагу на дозвільній системі та
процедурах, а також на визначенні загальної структури інтегрованого запобігання забрудненню та контролю над ним. Метою
комплексного підходу до контролю забруднення є попередження викидів в атмосферу та скидів у воду та ґрунт усюди, де це мож-
ливо, враховуючи поводження з відходами.
Директивою охоплено наступні операції поводження з відходами:
1. Видалення або утилізація небезпечних відходів із потужністю, що перевищує 10 тонн на день.
2. Видалення або утилізація відходів в установках для спалювання відходів або в установках побічного спалювання відходів для
не небезпечних відходів із потужністю, що перевищує 3 тонни за годину та для небезпечних відходів із потужністю, що перевищує
10 тонн на день.
3. Видалення не небезпечних відходів із потужністю, що перевищує 50 тонн на день.
Також у сферу дії Директиви підпадають місця захоронення відходів (landfills), що отримують понад 10 тонн відходів на день або
із загальною місткістю, що перевищує 25 000 тонн, а також деякі випадки тимчасового та підземного зберігання небезпечних відходів.
Аналіз вітчизняного законодавства дозволяє зробити висновок про його низький рівень відповідності вимогам Директиви 2010/75/ЄС.
Таким чином, перед Україною постає доволі значний обсяг завдань як з огляду на недосконалість нормативно-правового поля, так
і враховуючи необхідність суттєвої екологічної модернізації українських підприємств. Зокрема, Україна має зробити наступні кроки:
- прийняти національне законодавство з урахуванням вимог Директиви;
- провести інвентаризацію установок відповідно до переліку, зазначеному в Додатку І Директиви (і зокрема щодо поводження
з відходами);
- зобов’язати суб’єкти господарювання проводити моніторинг викидів у атмосферне повітря, скидів у воду та ґрунт;
- для нових установок (зокрема, нових полігонів відходів, сміттєспалювальних заводів тощо) – забезпечити виконання всіх
вимог до введення об’єктів в експлуатацію. |
---|