2025-02-23T07:14:38-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-166630%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T07:14:38-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-166630%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T07:14:38-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T07:14:38-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Поводження з відходами в контексті вимог Директиви 2010/75/ЄС про промислові викиди
У рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом Україна бере на себе низку зобов’язань щодо приведення власного законо- давства у відповідність до вимог європейського права. Однією з найбільш складних для імплементації директив як в інституціональ- ному, так і у вартісному плані є Директива 201...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України»
2014
|
Series: | Економіка природокористування і охорони довкілля |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166630 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | У рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом Україна бере на себе низку зобов’язань щодо приведення власного законо-
давства у відповідність до вимог європейського права. Однією з найбільш складних для імплементації директив як в інституціональ-
ному, так і у вартісному плані є Директива 2010/75/ЄС про промислові викиди (інтегроване запобігання та контроль забруднення),
яка охоплює базові сфери промисловості, що системно впливають на показники якості навколишнього середовища – повітря, воду,
ґрунти, а також утворюють значні обсяги відходів.
Директива об’єднала, покращила та зробила більш чітким законодавство та скасувала декілька інших директив у сфері за-
побігання промисловим забрудненням. Положення Директиви про промислові викиди акцентують увагу на дозвільній системі та
процедурах, а також на визначенні загальної структури інтегрованого запобігання забрудненню та контролю над ним. Метою
комплексного підходу до контролю забруднення є попередження викидів в атмосферу та скидів у воду та ґрунт усюди, де це мож-
ливо, враховуючи поводження з відходами.
Директивою охоплено наступні операції поводження з відходами:
1. Видалення або утилізація небезпечних відходів із потужністю, що перевищує 10 тонн на день.
2. Видалення або утилізація відходів в установках для спалювання відходів або в установках побічного спалювання відходів для
не небезпечних відходів із потужністю, що перевищує 3 тонни за годину та для небезпечних відходів із потужністю, що перевищує
10 тонн на день.
3. Видалення не небезпечних відходів із потужністю, що перевищує 50 тонн на день.
Також у сферу дії Директиви підпадають місця захоронення відходів (landfills), що отримують понад 10 тонн відходів на день або
із загальною місткістю, що перевищує 25 000 тонн, а також деякі випадки тимчасового та підземного зберігання небезпечних відходів.
Аналіз вітчизняного законодавства дозволяє зробити висновок про його низький рівень відповідності вимогам Директиви 2010/75/ЄС.
Таким чином, перед Україною постає доволі значний обсяг завдань як з огляду на недосконалість нормативно-правового поля, так
і враховуючи необхідність суттєвої екологічної модернізації українських підприємств. Зокрема, Україна має зробити наступні кроки:
- прийняти національне законодавство з урахуванням вимог Директиви;
- провести інвентаризацію установок відповідно до переліку, зазначеному в Додатку І Директиви (і зокрема щодо поводження
з відходами);
- зобов’язати суб’єкти господарювання проводити моніторинг викидів у атмосферне повітря, скидів у воду та ґрунт;
- для нових установок (зокрема, нових полігонів відходів, сміттєспалювальних заводів тощо) – забезпечити виконання всіх
вимог до введення об’єктів в експлуатацію. |
---|