2025-02-23T15:28:02-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-166651%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T15:28:02-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-166651%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T15:28:02-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T15:28:02-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
У статті доведено, що сучасний ринок деревини в Україні повинен функціонувати на основі таких принципів: відкритості інформації про всіх учасників та результати функціонування ринку деревини; адміністративної незалежності організатора торгів від постачальників чи покупців або органів державної влади...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України»
2014
|
Series: | Економіка природокористування і охорони довкілля |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166651 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | У статті доведено, що сучасний ринок деревини в Україні повинен функціонувати на основі таких принципів: відкритості інформації про всіх учасників та результати функціонування ринку деревини; адміністративної незалежності організатора торгів від постачальників чи покупців або органів державної влади, які здійснюють управління їх майном; вільного ринкового ціноутворення; чесності конкурентної боротьби на ринку деревини; необхідності впровадження автоматичних засобів проведення операцій купівлі-продажу деревини; повноти відповідальності всіх учасників за неконкурентні дії під час проведення торгів; пріоритетності дотримання інтересів вітчизняних деревообробних підприємств; нормативної узгодженості; посилення контролю за експортом необробленої деревини. Виявлено, що існуюча організація ринку необробленої деревини призводить до її штучного дефіциту, формування завищених цін, непрозорості торгів, відстоює інтереси переважно лісозаготівельників.
Розроблено структурну схему організаційно-економічного механізму регулювання ринку деревини, яка передбачає формування окремих ринків деревини на пні та ринку необробленої деревини, а також проведення комплексу заходів щодо державного регулювання (через Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) та ринкового регулювання (активізувавши дію базових ринкових законів) з метою досягнення визначених цілей на основі комбінованого застосування спеціального набору економічних інструментів у межах визначених форм організації ринкових відносин (аукціон, конкурс, біржа). Доведено, що виділення окремого ринку деревини на пні сприятиме розвитку ринкових відносин у сфері лісозаготівлі й дозволить провести перерозподіл регуляторних функцій від Держлісагентства України до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, усунувши конфлікт інтересів суб’єктів ринкових відносин. З метою стимулювання розширення та забезпечення прозорості ринку деревини для кожної групи суб’єктів визначено перелік першочергових завдань, які спрямовані на активне використання сучасних інформаційних технологій і нових методів управління, проведення стандартизації та сертифікації відповідно до міжнародних вимог, удосконалення правил і посилення контролю за обігом деревини. |
---|