Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
У статті доведено, що сучасний ринок деревини в Україні повинен функціонувати на основі таких принципів: відкритості інформації про всіх учасників та результати функціонування ринку деревини; адміністративної незалежності організатора торгів від постачальників чи покупців або органів державної влади...
Збережено в:
Дата: | 2014 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України»
2014
|
Назва видання: | Економіка природокористування і охорони довкілля |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166651 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини / Я.В. Коваль, А.І. Карпук // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2014. — С. 84-89. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-166651 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Лісовий сектор Лісовий сектор |
spellingShingle |
Лісовий сектор Лісовий сектор Коваль, Я.В. Карпук, А.І. Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини Економіка природокористування і охорони довкілля |
description |
У статті доведено, що сучасний ринок деревини в Україні повинен функціонувати на основі таких принципів: відкритості інформації про всіх учасників та результати функціонування ринку деревини; адміністративної незалежності організатора торгів від постачальників чи покупців або органів державної влади, які здійснюють управління їх майном; вільного ринкового ціноутворення; чесності конкурентної боротьби на ринку деревини; необхідності впровадження автоматичних засобів проведення операцій купівлі-продажу деревини; повноти відповідальності всіх учасників за неконкурентні дії під час проведення торгів; пріоритетності дотримання інтересів вітчизняних деревообробних підприємств; нормативної узгодженості; посилення контролю за експортом необробленої деревини. Виявлено, що існуюча організація ринку необробленої деревини призводить до її штучного дефіциту, формування завищених цін, непрозорості торгів, відстоює інтереси переважно лісозаготівельників.
Розроблено структурну схему організаційно-економічного механізму регулювання ринку деревини, яка передбачає формування окремих ринків деревини на пні та ринку необробленої деревини, а також проведення комплексу заходів щодо державного регулювання (через Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) та ринкового регулювання (активізувавши дію базових ринкових законів) з метою досягнення визначених цілей на основі комбінованого застосування спеціального набору економічних інструментів у межах визначених форм організації ринкових відносин (аукціон, конкурс, біржа). Доведено, що виділення окремого ринку деревини на пні сприятиме розвитку ринкових відносин у сфері лісозаготівлі й дозволить провести перерозподіл регуляторних функцій від Держлісагентства України до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, усунувши конфлікт інтересів суб’єктів ринкових відносин. З метою стимулювання розширення та забезпечення прозорості ринку деревини для кожної групи суб’єктів визначено перелік першочергових завдань, які спрямовані на активне використання сучасних інформаційних технологій і нових методів управління, проведення стандартизації та сертифікації відповідно до міжнародних вимог, удосконалення правил і посилення контролю за обігом деревини. |
format |
Article |
author |
Коваль, Я.В. Карпук, А.І. |
author_facet |
Коваль, Я.В. Карпук, А.І. |
author_sort |
Коваль, Я.В. |
title |
Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини |
title_short |
Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини |
title_full |
Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини |
title_fullStr |
Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини |
title_full_unstemmed |
Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини |
title_sort |
організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини |
publisher |
ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України» |
publishDate |
2014 |
topic_facet |
Лісовий сектор |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166651 |
citation_txt |
Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини / Я.В. Коваль, А.І. Карпук // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2014. — С. 84-89. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. |
series |
Економіка природокористування і охорони довкілля |
work_keys_str_mv |
AT kovalʹâv organízacíjnoekonomíčnízasadivdoskonalennâsistemiregulûvannârinkuderevini AT karpukaí organízacíjnoekonomíčnízasadivdoskonalennâsistemiregulûvannârinkuderevini |
first_indexed |
2023-10-18T22:19:00Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:19:00Z |
_version_ |
1796155197119004672 |
spelling |
irk-123456789-1666512020-02-29T01:25:36Z Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини Коваль, Я.В. Карпук, А.І. Лісовий сектор У статті доведено, що сучасний ринок деревини в Україні повинен функціонувати на основі таких принципів: відкритості інформації про всіх учасників та результати функціонування ринку деревини; адміністративної незалежності організатора торгів від постачальників чи покупців або органів державної влади, які здійснюють управління їх майном; вільного ринкового ціноутворення; чесності конкурентної боротьби на ринку деревини; необхідності впровадження автоматичних засобів проведення операцій купівлі-продажу деревини; повноти відповідальності всіх учасників за неконкурентні дії під час проведення торгів; пріоритетності дотримання інтересів вітчизняних деревообробних підприємств; нормативної узгодженості; посилення контролю за експортом необробленої деревини. Виявлено, що існуюча організація ринку необробленої деревини призводить до її штучного дефіциту, формування завищених цін, непрозорості торгів, відстоює інтереси переважно лісозаготівельників. Розроблено структурну схему організаційно-економічного механізму регулювання ринку деревини, яка передбачає формування окремих ринків деревини на пні та ринку необробленої деревини, а також проведення комплексу заходів щодо державного регулювання (через Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) та ринкового регулювання (активізувавши дію базових ринкових законів) з метою досягнення визначених цілей на основі комбінованого застосування спеціального набору економічних інструментів у межах визначених форм організації ринкових відносин (аукціон, конкурс, біржа). Доведено, що виділення окремого ринку деревини на пні сприятиме розвитку ринкових відносин у сфері лісозаготівлі й дозволить провести перерозподіл регуляторних функцій від Держлісагентства України до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, усунувши конфлікт інтересів суб’єктів ринкових відносин. З метою стимулювання розширення та забезпечення прозорості ринку деревини для кожної групи суб’єктів визначено перелік першочергових завдань, які спрямовані на активне використання сучасних інформаційних технологій і нових методів управління, проведення стандартизації та сертифікації відповідно до міжнародних вимог, удосконалення правил і посилення контролю за обігом деревини. In this paper it is proved that the modern timber market in Ukraine should operate on the basis of the following principles: transparency of information on all participants and timber market functioning results; administrative independence of the bidding process organizer from suppliers or customers or public authorities that manage their assets; free market pricing; fairness of competition in the timber market; the necessity to introduce automated means of transactions of purchase and sale of timber; full responsibility of all participants of non-competitive action during the tenders; priority of the interests of the domestic wood processing enterprises; regulatory coordination; increase of control over the export of unprocessed wood. It is revealed that the current organization of the market of unprocessed wood leads to its artificial shortages, formation of high prices, lack of trading transparency, mainly defends the interests of loggers. It is worked out the block diagram of the organizational and economic mechanism of regulation of the timber market, which involves the formation of separate markets for the wood on the stump and the market of unprocessed wood and a set of measures of state regulation (through the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine) and market regulation (by activating the operation of basic market laws) to achieve the set goals based on the combined use of a special set of economic instruments within certain forms of market relations (auction, competition, exchange). It is proved that the separation of the wood on the stump market will facilitate the development of market relations in logging sector and allow the redistribution of the regulatory functions of the State Forest Agency to the Ministry of Economic Development and Trade, having eliminated the conflict of interest of subjects of market relations. In order to facilitate the expansion and transparency of the timber market for each group of subjects, it is defined the list of priorities aimed at active use of modern information technology and new management practices, standardization and certification in accordance with international standards, improvement of policies and increase of control over the circulation of wood. 2014 Article Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини / Я.В. Коваль, А.І. Карпук // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2014. — С. 84-89. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. 1818-4170 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166651 330.15:630*6 uk Економіка природокористування і охорони довкілля ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України» |