Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини

У статті доведено, що сучасний ринок деревини в Україні повинен функціонувати на основі таких принципів: відкритості інформації про всіх учасників та результати функціонування ринку деревини; адміністративної незалежності організатора торгів від постачальників чи покупців або органів державної влади...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2014
Автори: Коваль, Я.В., Карпук, А.І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України» 2014
Назва видання:Економіка природокористування і охорони довкілля
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166651
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини / Я.В. Коваль, А.І. Карпук // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2014. — С. 84-89. — Бібліогр.: 9 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-166651
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Лісовий сектор
Лісовий сектор
spellingShingle Лісовий сектор
Лісовий сектор
Коваль, Я.В.
Карпук, А.І.
Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
Економіка природокористування і охорони довкілля
description У статті доведено, що сучасний ринок деревини в Україні повинен функціонувати на основі таких принципів: відкритості інформації про всіх учасників та результати функціонування ринку деревини; адміністративної незалежності організатора торгів від постачальників чи покупців або органів державної влади, які здійснюють управління їх майном; вільного ринкового ціноутворення; чесності конкурентної боротьби на ринку деревини; необхідності впровадження автоматичних засобів проведення операцій купівлі-продажу деревини; повноти відповідальності всіх учасників за неконкурентні дії під час проведення торгів; пріоритетності дотримання інтересів вітчизняних деревообробних підприємств; нормативної узгодженості; посилення контролю за експортом необробленої деревини. Виявлено, що існуюча організація ринку необробленої деревини призводить до її штучного дефіциту, формування завищених цін, непрозорості торгів, відстоює інтереси переважно лісозаготівельників. Розроблено структурну схему організаційно-економічного механізму регулювання ринку деревини, яка передбачає формування окремих ринків деревини на пні та ринку необробленої деревини, а також проведення комплексу заходів щодо державного регулювання (через Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) та ринкового регулювання (активізувавши дію базових ринкових законів) з метою досягнення визначених цілей на основі комбінованого застосування спеціального набору економічних інструментів у межах визначених форм організації ринкових відносин (аукціон, конкурс, біржа). Доведено, що виділення окремого ринку деревини на пні сприятиме розвитку ринкових відносин у сфері лісозаготівлі й дозволить провести перерозподіл регуляторних функцій від Держлісагентства України до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, усунувши конфлікт інтересів суб’єктів ринкових відносин. З метою стимулювання розширення та забезпечення прозорості ринку деревини для кожної групи суб’єктів визначено перелік першочергових завдань, які спрямовані на активне використання сучасних інформаційних технологій і нових методів управління, проведення стандартизації та сертифікації відповідно до міжнародних вимог, удосконалення правил і посилення контролю за обігом деревини.
format Article
author Коваль, Я.В.
Карпук, А.І.
author_facet Коваль, Я.В.
Карпук, А.І.
author_sort Коваль, Я.В.
title Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
title_short Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
title_full Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
title_fullStr Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
title_full_unstemmed Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
title_sort організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини
publisher ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України»
publishDate 2014
topic_facet Лісовий сектор
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166651
citation_txt Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини / Я.В. Коваль, А.І. Карпук // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2014. — С. 84-89. — Бібліогр.: 9 назв. — укр.
series Економіка природокористування і охорони довкілля
work_keys_str_mv AT kovalʹâv organízacíjnoekonomíčnízasadivdoskonalennâsistemiregulûvannârinkuderevini
AT karpukaí organízacíjnoekonomíčnízasadivdoskonalennâsistemiregulûvannârinkuderevini
first_indexed 2023-10-18T22:19:00Z
last_indexed 2023-10-18T22:19:00Z
_version_ 1796155197119004672
spelling irk-123456789-1666512020-02-29T01:25:36Z Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини Коваль, Я.В. Карпук, А.І. Лісовий сектор У статті доведено, що сучасний ринок деревини в Україні повинен функціонувати на основі таких принципів: відкритості інформації про всіх учасників та результати функціонування ринку деревини; адміністративної незалежності організатора торгів від постачальників чи покупців або органів державної влади, які здійснюють управління їх майном; вільного ринкового ціноутворення; чесності конкурентної боротьби на ринку деревини; необхідності впровадження автоматичних засобів проведення операцій купівлі-продажу деревини; повноти відповідальності всіх учасників за неконкурентні дії під час проведення торгів; пріоритетності дотримання інтересів вітчизняних деревообробних підприємств; нормативної узгодженості; посилення контролю за експортом необробленої деревини. Виявлено, що існуюча організація ринку необробленої деревини призводить до її штучного дефіциту, формування завищених цін, непрозорості торгів, відстоює інтереси переважно лісозаготівельників. Розроблено структурну схему організаційно-економічного механізму регулювання ринку деревини, яка передбачає формування окремих ринків деревини на пні та ринку необробленої деревини, а також проведення комплексу заходів щодо державного регулювання (через Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) та ринкового регулювання (активізувавши дію базових ринкових законів) з метою досягнення визначених цілей на основі комбінованого застосування спеціального набору економічних інструментів у межах визначених форм організації ринкових відносин (аукціон, конкурс, біржа). Доведено, що виділення окремого ринку деревини на пні сприятиме розвитку ринкових відносин у сфері лісозаготівлі й дозволить провести перерозподіл регуляторних функцій від Держлісагентства України до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, усунувши конфлікт інтересів суб’єктів ринкових відносин. З метою стимулювання розширення та забезпечення прозорості ринку деревини для кожної групи суб’єктів визначено перелік першочергових завдань, які спрямовані на активне використання сучасних інформаційних технологій і нових методів управління, проведення стандартизації та сертифікації відповідно до міжнародних вимог, удосконалення правил і посилення контролю за обігом деревини. In this paper it is proved that the modern timber market in Ukraine should operate on the basis of the following principles: transparency of information on all participants and timber market functioning results; administrative independence of the bidding process organizer from suppliers or customers or public authorities that manage their assets; free market pricing; fairness of competition in the timber market; the necessity to introduce automated means of transactions of purchase and sale of timber; full responsibility of all participants of non-competitive action during the tenders; priority of the interests of the domestic wood processing enterprises; regulatory coordination; increase of control over the export of unprocessed wood. It is revealed that the current organization of the market of unprocessed wood leads to its artificial shortages, formation of high prices, lack of trading transparency, mainly defends the interests of loggers. It is worked out the block diagram of the organizational and economic mechanism of regulation of the timber market, which involves the formation of separate markets for the wood on the stump and the market of unprocessed wood and a set of measures of state regulation (through the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine) and market regulation (by activating the operation of basic market laws) to achieve the set goals based on the combined use of a special set of economic instruments within certain forms of market relations (auction, competition, exchange). It is proved that the separation of the wood on the stump market will facilitate the development of market relations in logging sector and allow the redistribution of the regulatory functions of the State Forest Agency to the Ministry of Economic Development and Trade, having eliminated the conflict of interest of subjects of market relations. In order to facilitate the expansion and transparency of the timber market for each group of subjects, it is defined the list of priorities aimed at active use of modern information technology and new management practices, standardization and certification in accordance with international standards, improvement of policies and increase of control over the circulation of wood. 2014 Article Організаційно-економічні засади вдосконалення системи регулювання ринку деревини / Я.В. Коваль, А.І. Карпук // Економіка природокористування і охорони довкілля: Зб. наук. пр. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2014. — С. 84-89. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. 1818-4170 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166651 330.15:630*6 uk Економіка природокористування і охорони довкілля ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України»