Цивілізаційні парадигми полемічного діалогу Лева Кревзи та Захарії Копистенського
Монументальний трактат Захарії Копистенського “Παλινωδία” з'явився у відповідь на публікацію книги Лева Кревзи “Obrona jedności cerkiewnej” (1617). Це дає підстави розглядати обидва тексти у форматі полемічного діалогу. Характерна парадигма цього діалогу – позиціонування авторів у вимірах єв...
Збережено в:
Дата: | 2018 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2018
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166654 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Цивілізаційні парадигми полемічного діалогу Лева Кревзи та Захарії Копистенського / І. Ісіченко // Слово і Час. — 2018. — № 10. — С. 3-12. — Бібліогр.: 39 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Монументальний трактат Захарії Копистенського “Παλινωδία” з'явився у відповідь на публікацію
книги Лева Кревзи “Obrona jedności cerkiewnej” (1617). Це дає підстави розглядати обидва тексти
у форматі полемічного діалогу. Характерна парадигма цього діалогу – позиціонування авторів у
вимірах європейської цивілізації, ототожнюваної ними з християнською. Інтеграційним інтенціям
Лева Кревзи протистоїть схильність Захарії Копистенського локалізувати сферу релігійних і
культурних контактів християнським Сходом. Логічна в параметрах полеміки, ця риса стане
фатальною для українських симпатиків “православної імперії”. |
---|