Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка

The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience.

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут народознавства НАН України
Дата:2008
Автор: Рибалко, С.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут народознавства НАН України 2008
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16753
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience.