Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience.
Збережено в:
Дата: | 2008 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут народознавства НАН України
2008
|
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16753 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience. |
---|