Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience.
Збережено в:
Видавець: | Інститут народознавства НАН України |
---|---|
Дата: | 2008 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут народознавства НАН України
2008
|
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16753 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-16753 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-167532011-02-17T12:03:32Z Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка Рибалко, С. Публікації The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience. 2008 Article Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. XXXX-0040 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16753 uk Інститут народознавства НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Публікації Публікації |
spellingShingle |
Публікації Публікації Рибалко, С. Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка |
description |
The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience. |
format |
Article |
author |
Рибалко, С. |
author_facet |
Рибалко, С. |
author_sort |
Рибалко, С. |
title |
Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка |
title_short |
Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка |
title_full |
Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка |
title_fullStr |
Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка |
title_full_unstemmed |
Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка |
title_sort |
костюм театру кабукі: історія розвитку, типологія, символіка |
publisher |
Інститут народознавства НАН України |
publishDate |
2008 |
topic_facet |
Публікації |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16753 |
citation_txt |
Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. |
work_keys_str_mv |
AT ribalkos kostûmteatrukabukíístoríârozvitkutipologíâsimvolíka |
first_indexed |
2023-10-18T16:58:31Z |
last_indexed |
2023-10-18T16:58:31Z |
_version_ |
1796140355953885184 |