Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка

The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience.

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Інститут народознавства НАН України
Дата:2008
Автор: Рибалко, С.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут народознавства НАН України 2008
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16753
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-16753
record_format dspace
spelling irk-123456789-167532011-02-17T12:03:32Z Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка Рибалко, С. Публікації The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience. 2008 Article Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. XXXX-0040 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16753 uk Інститут народознавства НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Публікації
Публікації
spellingShingle Публікації
Публікації
Рибалко, С.
Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
description The costumes in Kabuki plays have no less meaning than actors’ mastery. Actors there had been considered as arbiters in fashion matters. The “Sodo” school (that of putting kimono on) has its source at actors’ practice to change the clothing in the presence of audience.
format Article
author Рибалко, С.
author_facet Рибалко, С.
author_sort Рибалко, С.
title Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
title_short Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
title_full Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
title_fullStr Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
title_full_unstemmed Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
title_sort костюм театру кабукі: історія розвитку, типологія, символіка
publisher Інститут народознавства НАН України
publishDate 2008
topic_facet Публікації
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16753
citation_txt Костюм театру Кабукі: історія розвитку, типологія, символіка / С. Рибалко // Мистецтвознавство: Зб. наук. пр. — Львів, 2008. — С. 107-116. — Бібліогр.: 15 назв. — укр.
work_keys_str_mv AT ribalkos kostûmteatrukabukíístoríârozvitkutipologíâsimvolíka
first_indexed 2023-10-18T16:58:31Z
last_indexed 2023-10-18T16:58:31Z
_version_ 1796140355953885184