Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems

The purpose of the paper is to deduce, sufficient conditions for termination of the games, for which Pontryagin’s condition does not hold, by the use of the effect of information delay, to specify these conditions for the case of integro-differential dynamics, and to illustrate the obtained result w...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автор: Chikrii, G.Ts.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України 2019
Назва видання:Кибернетика и вычислительная техника
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/168338
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems / G.Ts. Chikrii // Cybernetics and computer engineering. — 2019. — № 4 (198). — С. 40-61. — Бібліогр.: 27 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-168338
record_format dspace
spelling irk-123456789-1683382020-05-01T01:29:05Z Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems Chikrii, G.Ts. Intelligent Control and Systems The purpose of the paper is to deduce, sufficient conditions for termination of the games, for which Pontryagin’s condition does not hold, by the use of the effect of information delay, to specify these conditions for the case of integro-differential dynamics, and to illustrate the obtained result with the model example. Мета статті — на основі ефекту запізнювання інформації вивести достатні умови завершення гри, для якої є не виконаною умова Понтрягіна, конкретизувати їх на випадок інтегро-диференційної динаміки з подальшою ілюстрацією отриманого результату на модельному прикладі. Цель статьи — на основе эффекта запаздывания информации вывести достаточные условия завершения игры, для которой не выполнено условие Понтрягина, конкретизировать их на случай интегро-дифференциальной динамики с последующей иллюстрацией полученного результата на модельном примере. 2019 Article Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems / G.Ts. Chikrii // Cybernetics and computer engineering. — 2019. — № 4 (198). — С. 40-61. — Бібліогр.: 27 назв. — англ. DOI: https://10.15407/kvt198.04.040 2663-2578 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/168338 517.977 ru Кибернетика и вычислительная техника Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Intelligent Control and Systems
Intelligent Control and Systems
spellingShingle Intelligent Control and Systems
Intelligent Control and Systems
Chikrii, G.Ts.
Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems
Кибернетика и вычислительная техника
description The purpose of the paper is to deduce, sufficient conditions for termination of the games, for which Pontryagin’s condition does not hold, by the use of the effect of information delay, to specify these conditions for the case of integro-differential dynamics, and to illustrate the obtained result with the model example.
format Article
author Chikrii, G.Ts.
author_facet Chikrii, G.Ts.
author_sort Chikrii, G.Ts.
title Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems
title_short Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems
title_full Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems
title_fullStr Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems
title_full_unstemmed Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems
title_sort principle of time stretching in game dynamic problems
publisher Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН України та МОН України
publishDate 2019
topic_facet Intelligent Control and Systems
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/168338
citation_txt Principle of Time Stretching in Game Dynamic Problems / G.Ts. Chikrii // Cybernetics and computer engineering. — 2019. — № 4 (198). — С. 40-61. — Бібліогр.: 27 назв. — англ.
series Кибернетика и вычислительная техника
work_keys_str_mv AT chikriigts principleoftimestretchingingamedynamicproblems
first_indexed 2023-10-18T22:22:41Z
last_indexed 2023-10-18T22:22:41Z
_version_ 1796155358299815936