Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави

У статті розкриті організаційно-економічна сутність та фінансовий зміст бюджетної федералізації унітарної держави. Визначено критерії фінансового потенціалу регіону (валовий регіональний продукт як результат фінансово-економічної діяльності території) та перерозподілу фіскальних повноважень органів...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2020
Автори: Столяров, В.Ф., Шинкарюк, О.В., Островецький, В.В., Столярова, В.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2020
Назва видання:Вісник економічної науки України
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170675
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави / В.Ф. Столяров, О.В. Шинкарюк, В.В. Островецький, В.В. Столярова // Вісник економічної науки України. — 2020. — № 1 (38). — С. 202-218. — Бібліогр.: 61 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-170675
record_format dspace
spelling irk-123456789-1706752020-07-30T01:26:39Z Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави Столяров, В.Ф. Шинкарюк, О.В. Островецький, В.В. Столярова, В.В. Фінанси У статті розкриті організаційно-економічна сутність та фінансовий зміст бюджетної федералізації унітарної держави. Визначено критерії фінансового потенціалу регіону (валовий регіональний продукт як результат фінансово-економічної діяльності території) та перерозподілу фіскальних повноважень органів влади загально-національного, регіонального і місцевого рівнів (досягнення завершеності натурально-речового і вартісного кругообігу складових відтворювальних процесів людського і соціального капіталу згідно завдань державної політики розвитку). Систематизовано теоретичні та реальні моделі фіскальної децентралізації різних дослідників і конкретних країн. Узагальнено п'ять концепцій фіскальної децентралізації з орієнтацією на впровадження в Україні соціально адекватного менеджменту в міжбюджетному регулюванні доходів і видатків. Наведено основні стратегічні напрями подальшого розвитку бюджетно-податкової політики та головні завдання удосконалення фіскальної децентралізації в умовах створення Об'єднаних територіальних громад. В статье раскрыты организационно-экономическая сущность и финансовое содержание бюджетной федерализации унитарного государства. Определены критерии финансового потенциала региона (валовой региональный продукт как результат финансово-экономической деятельности территории) и перераспределения фискальных полномочий органов власти общенационального, регионального и местного уровней (достижение завершенности натурально-вещественного и стоимостного кругооборота составляющих воспроизводственных процессов человеческого и социального капитала согласно задачам государственной политики развития). Систематизированы теоретические и реальные модели фискальной децентрализации различных ис-следователей и конкретных стран. Обобщено пять концепций фискальной децентрализации с ориентацией на внедрение в Украине социально адекватного менеджмента в межбюджетном регулировании доходов и расходов. Приведены основные стратегические направления дальнейшего развития бюджетно-налоговой политики и главные задачи совершенствования фискальной децентрализации в условиях создания Объединенных территориальных общин. The article reveals the organizational and economic essence and financial content of the budget federalization of the unitary state. The criteria of financial potential of the region (gross regional product as a result of financial and economic activity of the territory) and redistribution of fiscal powers of national, regional and local levels (achieving completeness of material and value cycle of components of reproductive processes of human and social capital according to tasks development policy). Systematized theoretical and real models of fiscal decentralization of different researchers and specific countries. Five concepts of fiscal decentralization are generalized with a focus on the introduction of socially adequate management in Ukraine in the intergovernmental regulation of revenues and expenditures. The main strategic directions of further development of fiscal policy and the main tasks of improving fiscal decentralization in the conditions of creation of the United Territorial Communities are given. 2020 Article Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави / В.Ф. Столяров, О.В. Шинкарюк, В.В. Островецький, В.В. Столярова // Вісник економічної науки України. — 2020. — № 1 (38). — С. 202-218. — Бібліогр.: 61 назв. — укр. 1729-7206 DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2020.1(38).202-218 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170675 338.244.47: 336.14:342.2 uk Вісник економічної науки України Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Фінанси
Фінанси
spellingShingle Фінанси
Фінанси
Столяров, В.Ф.
Шинкарюк, О.В.
Островецький, В.В.
Столярова, В.В.
Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави
Вісник економічної науки України
description У статті розкриті організаційно-економічна сутність та фінансовий зміст бюджетної федералізації унітарної держави. Визначено критерії фінансового потенціалу регіону (валовий регіональний продукт як результат фінансово-економічної діяльності території) та перерозподілу фіскальних повноважень органів влади загально-національного, регіонального і місцевого рівнів (досягнення завершеності натурально-речового і вартісного кругообігу складових відтворювальних процесів людського і соціального капіталу згідно завдань державної політики розвитку). Систематизовано теоретичні та реальні моделі фіскальної децентралізації різних дослідників і конкретних країн. Узагальнено п'ять концепцій фіскальної децентралізації з орієнтацією на впровадження в Україні соціально адекватного менеджменту в міжбюджетному регулюванні доходів і видатків. Наведено основні стратегічні напрями подальшого розвитку бюджетно-податкової політики та головні завдання удосконалення фіскальної децентралізації в умовах створення Об'єднаних територіальних громад.
format Article
author Столяров, В.Ф.
Шинкарюк, О.В.
Островецький, В.В.
Столярова, В.В.
author_facet Столяров, В.Ф.
Шинкарюк, О.В.
Островецький, В.В.
Столярова, В.В.
author_sort Столяров, В.Ф.
title Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави
title_short Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави
title_full Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави
title_fullStr Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави
title_full_unstemmed Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави
title_sort методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2020
topic_facet Фінанси
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170675
citation_txt Методологічні засади фіскальної децентралізації доходів в умовах становлення бюджетної федералізації унітарної держави / В.Ф. Столяров, О.В. Шинкарюк, В.В. Островецький, В.В. Столярова // Вісник економічної науки України. — 2020. — № 1 (38). — С. 202-218. — Бібліогр.: 61 назв. — укр.
series Вісник економічної науки України
work_keys_str_mv AT stolârovvf metodologíčnízasadifískalʹnoídecentralízacíídohodívvumovahstanovlennâbûdžetnoífederalízacííunítarnoíderžavi
AT šinkarûkov metodologíčnízasadifískalʹnoídecentralízacíídohodívvumovahstanovlennâbûdžetnoífederalízacííunítarnoíderžavi
AT ostrovecʹkijvv metodologíčnízasadifískalʹnoídecentralízacíídohodívvumovahstanovlennâbûdžetnoífederalízacííunítarnoíderžavi
AT stolârovavv metodologíčnízasadifískalʹnoídecentralízacíídohodívvumovahstanovlennâbûdžetnoífederalízacííunítarnoíderžavi
first_indexed 2023-10-18T22:27:50Z
last_indexed 2023-10-18T22:27:50Z
_version_ 1796155583338905600