Навчально-виховний простір Чернігова 1920–30-х років та зміни гімназійно-освітньої парадигми в суспільстві
Мета цієї публікації полягає у всебічному дослідженні статистичних даних стосовно кількості гімназій та учнів на території всієї Російської імперії, впродовж XІX – початку XX ст. З-поміж методів, що були використані для проведеного дослідження, можна виділити аналітичний та критичний, на яких базув...
Збережено в:
Дата: | 2020 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
2020
|
Назва видання: | Сiверянський літопис |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170734 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Навчально-виховний простір Чернігова 1920–30-х років та зміни гімназійно-освітньої парадигми в суспільстві / Д. Рига // Сіверянський літопис. — 2020. — № 3. — С. 142-150. — Бібліогр.: 17 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Мета цієї публікації полягає у всебічному дослідженні статистичних даних
стосовно кількості гімназій та учнів на території всієї Російської імперії, впродовж XІX – початку XX ст. З-поміж методів, що були використані для проведеного дослідження, можна виділити аналітичний та критичний, на яких базувалось опрацювання здобутої інформації. Наукова новизна полягає, перш за
все, у ґрунтовному дослідженні чинників поширення середньої освіти в цей час.
Висновки. Кінець XIX – початок XX століття – період безперервних суперечок
навколо майбутнього середньої школи. На початку XX ст. відбуваються важливі
історичні події, які, безумовно, відбиваються на діяльності гімназії. За роки упорядкування гімназичної освіти склалась система управління навчально-виховним
процесом. Зміст гімназичного навчання відповідав потребам суспільства того
часу. Після жовтневих подій 1917 року Чернігівська класична чоловіча гімназія
проіснувала тільки два роки. Гімназії були замінені у 1918 році єдиними трудовими школами. Дослідження виявило та розкрило головні чинники, які включали: кількість гімназій та учнів на території всієї Російської імперії впродовж XІX –
початку XX ст. Упродовж усього XІX – початку XX ст. середні навчальні заклади (в цьому
питанні не була винятком і класична чоловіча гімназія в Чернігові) являли собою
ґрунтовні учбові установи середнього рівня. За час своєї діяльності впродовж
двох століть навчальний заклад виховав талановитих особистостей. Зазначимо,
що гімназійна освіта приваблювала, як правило, вихідців з родин дворян, міщан,
священнослужителів Чернігівської губернії. Окремим важливим питанням є дослідження викладацького складу гімназії.
Впродовж тривалого часу особливу увагу в гімназіях приділяли підбору викладацького складу, адже саме викладачі гімназій приділяли значну увагу навчально-виховному процесу. Таким чином, діяльність класичної чоловічої гімназії в Чернігові, яка функціонувала впродовж XІX – початку XX ст., сприяла поширенню рівня освіти в нашому регіоні. |
---|