Колористика в малій прозі Євгена Гуцала
У статті розглянуто засоби зображення простору у прозі українського письменника, які надаються до порівнянь із малярською технікою. В оповіданнях Є. Гуцала в описах краєвидів можна віднайти словесні аналоги таких малярських засобів, як колірна домінанта, колористична гармонія, освітлені й затінен...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2019
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170768 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Колористика в малій прозі Євгена Гуцала / О.В. Брайко // Слово і Час. — 2019. — № 2. — С. 41-56. — Бібліогр.: 22 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглянуто засоби зображення простору у прозі українського письменника, які
надаються до порівнянь із малярською технікою. В оповіданнях Є. Гуцала в описах краєвидів
можна віднайти словесні аналоги таких малярських засобів, як колірна домінанта, колористична
гармонія, освітлені й затінені зони. Уведення у словесну картину нових барв і їх комбінація,
конструювання світлового середовища дають змогу посилити емоційність викладу, внести в нього
настроєві акценти. Зміна хроматичного ряду у словесному зображенні уподібнює розповідь до
мелодійних і звукових переходів у музиці й монтажних засобів у кінематографі. Колористичні
ефекти увиразнюють пластичність зображених об'єктів або ж, навпаки, нівелюють їх реальну
матеріальність, надають натурі декоративності чи символічного сенсу. Помітним виражальним
потенціалом наділені й пейзажні описи з менш яскравою й не надто насиченою колірною гамою.
Подано також порівняльний аналіз словесних картин і їх малярських аналогів-попередників. |
---|