Філософія війни і миру: антропоцентрична дихотомія любові/ненависті як мотивація героїзму (за "Листами до німецького друга" Альбера Камю)
Розглядається гуманістично-антропоцентрична позиція французького письменника й філософа А. Камю в “Листах до німецького друга” (1943 – 1944). Під час Другої світової війни письменник пережив екзистенційну драму сумління, викликану ситуацією в окупованій Франції – країні, яка все ж зуміла перетвор...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2019
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170802 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Філософія війни і миру: антропоцентрична дихотомія любові/ненависті як мотивація героїзму (за "Листами до німецького друга" Альбера Камю) / Л.Б. Тарнашинська // Слово і Час. — 2019. — № 4. — С. 3-14. — Бібліогр.: 8 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Розглядається гуманістично-антропоцентрична позиція французького письменника й філософа
А. Камю в “Листах до німецького друга” (1943 – 1944). Під час Другої світової війни письменник
пережив екзистенційну драму сумління, викликану ситуацією в окупованій Франції – країні, яка
все ж зуміла перетворити свою поразку на перемогу. Фашизм очима А. Камю розкрито в контексті
філософії війни/миру через низку опозитів (любов/ненависть, насильство/ненасильство, сила/
слабкість, героїзм/боягузтво, друг/ворог, свій/чужий, герой/зрадник, переможець/переможений).
Апеляція до ціни жертви/втрати/перемоги відбувається в силовому полі психології насильства/
ненасильства. Письменник гранично антропологізує проблему, ставлячи в центр “аргументів
сумління” людину з комплексом її цінностей. Антропоцентричний розтин ситуації опору/неопору
в умовах окупації виводить на історичні паралелі з новітньою історією та їх гуманістичні уроки. |
---|