Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства
У статті проаналізовано музичне начало як значущий компонент поетики роману “Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан” (ідеться про змістовий, структурний та семантичний рівні). Доведено, що контамінування, співдія вербального й музичного творів психологізують та індивідуалізують образну систему, поглиблюють акт...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2019
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170851 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства / Г.Й. Насмінчук // Слово і Час. — 2019. — № 6. — С. 56-62. — Бібліогр.: 15 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-170851 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1708512020-09-02T01:25:44Z Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства Насмінчук, Г.Й. Час теперішній У статті проаналізовано музичне начало як значущий компонент поетики роману “Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан” (ідеться про змістовий, структурний та семантичний рівні). Доведено, що контамінування, співдія вербального й музичного творів психологізують та індивідуалізують образну систему, поглиблюють актуальну проблематику, інтелектуалізують авторську нарацію. Інкорпорація сценічного твору у вербальний текст сприяє розкодуванню прихованих сенсів. Стиль роману А. Любки окреслено як такий, що тяжіє до традиції, відбиває вплив постмодерністської естетики. The paper deals with the literary style characteristics of the novel “Your Look, Chio-Chio-san” by A. Liubka. The researcher analyzes the presence of the musical element as a significant component of the novel’s poetics on the levels of sense, structure and semantics. The events of the novel unfold in an intertextual dialogue with Giacomo Puccini’s opera “Madama Butterfl y”, so that the content of the opera becomes an active component in creating meanings. The connection with the musical text allows tracing the variability of the literary textual content both on the literal and conceptual levels. The opera affects the narrator with greater force than his living communication with the people around. Insertions from the opera, bringing some chaos in the orderly verbal text, at the same time clarify a number of aspects hidden behind the scenes of ideological, plot and imaginative cause-and-eff ect structure. While the first part of the novel, which records the fact of a young woman’s death and shows everything as unambiguous and understandable, looks like a forensic documentary, the final section seems to be a puzzle of hints and allusive assumptions. Moreover, the author is in no hurry to decode the text; this must be done by the recipient, drawn into the game of looking for hidden meanings. It is proved that the co-operation of different semiotic levels within the limits of one text and combination of verbal and musical works contribute to psychologizing and individualizing images, deepening the actual problems and intellectualizing the author’s narration. Incorporation of the stage work into the verbal text impacts on the decoding of hidden meanings. The analysis of the novel allows the researcher to assert that the style of A. Liubka is being formed under the influence of postmodern aesthetics. 2019 Article Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства / Г.Й. Насмінчук // Слово і Час. — 2019. — № 6. — С. 56-62. — Бібліогр.: 15 назв. — укp. 0236-1477 DOI: 10.33608/0236-1477.2019.06.56-62 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170851 821.161.2-3.09 uk Слово і Час Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Час теперішній Час теперішній |
spellingShingle |
Час теперішній Час теперішній Насмінчук, Г.Й. Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства Слово і Час |
description |
У статті проаналізовано музичне начало як значущий компонент поетики роману “Твій
погляд, Чіо-Чіо-Сан” (ідеться про змістовий, структурний та семантичний рівні). Доведено, що
контамінування, співдія вербального й музичного творів психологізують та індивідуалізують
образну систему, поглиблюють актуальну проблематику, інтелектуалізують авторську нарацію.
Інкорпорація сценічного твору у вербальний текст сприяє розкодуванню прихованих сенсів. Стиль
роману А. Любки окреслено як такий, що тяжіє до традиції, відбиває вплив постмодерністської
естетики. |
format |
Article |
author |
Насмінчук, Г.Й. |
author_facet |
Насмінчук, Г.Й. |
author_sort |
Насмінчук, Г.Й. |
title |
Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства |
title_short |
Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства |
title_full |
Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства |
title_fullStr |
Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства |
title_full_unstemmed |
Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства |
title_sort |
роман а. любки "твій погляд, чіо-чіо-сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2019 |
topic_facet |
Час теперішній |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170851 |
citation_txt |
Роман А. Любки "Твій погляд, Чіо-Чіо-Сан": кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства / Г.Й. Насмінчук // Слово і Час. — 2019. — № 6. — С. 56-62. — Бібліогр.: 15 назв. — укp. |
series |
Слово і Час |
work_keys_str_mv |
AT nasmínčukgj romanalûbkitvíjpoglâdčíočíosankrimínalʹnijsûžetkrízʹoptikusceníčnogodíjstva |
first_indexed |
2023-10-18T22:28:15Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:28:15Z |
_version_ |
1796155602070667264 |