Драматургія Пантелеймона Куліша: історичне і духовно-філософське
У статті розглянуто ідейно-сюжетні основи й конфліктні схеми ідеологічних драм П. Куліша: двох ранніх – умовно-символічних і трьох, основаних на реальному історичному матеріалі. У лібрето музичної вистави “Хуторянка, або Співана хвала молодої перед весільними гістьми” та драмі “Іродова морока” ви...
Збережено в:
Видавець: | Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
---|---|
Дата: | 2019 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2019
|
Назва видання: | Слово і Час |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/171218 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Драматургія Пантелеймона Куліша: історичне і духовно-філософське / Л.З. Мороз // Слово і Час. — 2019. — № 10. — С. 44-51. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглянуто ідейно-сюжетні основи й конфліктні схеми ідеологічних драм П. Куліша: двох
ранніх – умовно-символічних і трьох, основаних на реальному історичному матеріалі. У лібрето
музичної вистави “Хуторянка, або Співана хвала молодої перед весільними гістьми” та драмі
“Іродова морока” використано елементи біблійні та українські фольклорні. Твори, що складають
трилогію П. Куліша, базуються на різних історичних матеріалах та художніх прийомах. Конфлікт
між засновником регулярного козацького війська, князем-лицарем і фольклорним персонажем,
представником люмпенських шарів – в основі трагедії “Байда, князь Вишневецький”. Герої драми
“Петро Сагайдашний” – визначні діячі української культури й церкви ХVІІ ст., які обмірковують
буттєво-філософські проблеми. “Староруська” драма “Цар Наливай”, дія якої відбувається
напруженого 1596 р., найбільш динамічна за вправно розбудованою інтригою. |
---|