Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties

For simulation of typical operating conditions of an emergency brake, analyze the theoretical heat energy of single emergency braking. The formula of the maximum temperature of a contact point was derived from the theory of friction heat conduction during braking. The finite element model of the dis...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автори: Wen, H., Yang, F., Lv, W.Q., Chen, Y.X., Wang, Q.W.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України 2015
Назва видання:Проблемы прочности
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173276
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties / H. Wen, F. Yang, W.Q. Lv, Y.X. Chen, Q.W. Wang // Проблемы прочности. — 2015. — № 1. — С. 157-163. — Бібліогр.: 16 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-173276
record_format dspace
spelling irk-123456789-1732762020-11-29T01:27:07Z Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties Wen, H. Yang, F. Lv, W.Q. Chen, Y.X. Wang, Q.W. Научно-технический раздел For simulation of typical operating conditions of an emergency brake, analyze the theoretical heat energy of single emergency braking. The formula of the maximum temperature of a contact point was derived from the theory of friction heat conduction during braking. The finite element model of the disc brake temperature field was constructed with ANSYS/LS-DYNA software. The effect of brake safety factor and different thermal properties on the temperature field is analyzed, indicating that the temperature distribution of ductile iron brake friction pairs is superior to the steel brake ones. The results and analysis provide certain indications of the design and applicability of an emergency brake. Для моделирования типичных условий эксплуатации аварийного тормоза проанализирована теоретическая тепловая энергия одного аварийного торможения. Выведена формула максимальной температуры контактной точки на основании теории теплопроводности трения при торможении. Конечноэлементная модель температурного поля дискового тормоза была построена с использованием программного пакета ANSYS/LS-DYNA. Проанализировано влияние запаса прочности тормaза и различных тепловых свойств на температурное поле. Результаты показали, что распределение температур в парах трения тормоза из чугуна с шаровидным графитом более равномерно, чем в парах трения стального тормоза. Полученные результаты и выполненный анализ позволяют дать некоторые рекомендации относительно конструкции и применения аварийного тормоза. 2015 Article Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties / H. Wen, F. Yang, W.Q. Lv, Y.X. Chen, Q.W. Wang // Проблемы прочности. — 2015. — № 1. — С. 157-163. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. 0556-171X http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173276 539.4 en Проблемы прочности Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Научно-технический раздел
Научно-технический раздел
spellingShingle Научно-технический раздел
Научно-технический раздел
Wen, H.
Yang, F.
Lv, W.Q.
Chen, Y.X.
Wang, Q.W.
Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties
Проблемы прочности
description For simulation of typical operating conditions of an emergency brake, analyze the theoretical heat energy of single emergency braking. The formula of the maximum temperature of a contact point was derived from the theory of friction heat conduction during braking. The finite element model of the disc brake temperature field was constructed with ANSYS/LS-DYNA software. The effect of brake safety factor and different thermal properties on the temperature field is analyzed, indicating that the temperature distribution of ductile iron brake friction pairs is superior to the steel brake ones. The results and analysis provide certain indications of the design and applicability of an emergency brake.
format Article
author Wen, H.
Yang, F.
Lv, W.Q.
Chen, Y.X.
Wang, Q.W.
author_facet Wen, H.
Yang, F.
Lv, W.Q.
Chen, Y.X.
Wang, Q.W.
author_sort Wen, H.
title Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties
title_short Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties
title_full Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties
title_fullStr Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties
title_full_unstemmed Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties
title_sort finite element analysis of the temperature field of an emergency brake and study of its thermal properties
publisher Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України
publishDate 2015
topic_facet Научно-технический раздел
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173276
citation_txt Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties / H. Wen, F. Yang, W.Q. Lv, Y.X. Chen, Q.W. Wang // Проблемы прочности. — 2015. — № 1. — С. 157-163. — Бібліогр.: 16 назв. — англ.
series Проблемы прочности
work_keys_str_mv AT wenh finiteelementanalysisofthetemperaturefieldofanemergencybrakeandstudyofitsthermalproperties
AT yangf finiteelementanalysisofthetemperaturefieldofanemergencybrakeandstudyofitsthermalproperties
AT lvwq finiteelementanalysisofthetemperaturefieldofanemergencybrakeandstudyofitsthermalproperties
AT chenyx finiteelementanalysisofthetemperaturefieldofanemergencybrakeandstudyofitsthermalproperties
AT wangqw finiteelementanalysisofthetemperaturefieldofanemergencybrakeandstudyofitsthermalproperties
first_indexed 2023-10-18T22:33:44Z
last_indexed 2023-10-18T22:33:44Z
_version_ 1796155840742293504