Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle

This study aims to establish a practical method for simulating the spindle coupled multi-axis loading fatigue test of a rear axle. A dynamic finite-element model of the rear axle was constructed and validated using a static calibration test. Based on the theory and methodology of the Schenck ITFC sy...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2017
Автори: Dong, Z., Wang, X., Lou, W., Huang, Y., Zhong, M., Fan, H., Peng, L.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України 2017
Назва видання:Проблемы прочности
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173749
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle / Z. Dong, X. Wang, W. Lou, Y. Huang, M. Zhong, H. Fan, L. Peng // Проблемы прочности. — 2017. — № 6. — С. 165-192. — Бібліогр.: 23 назв. — англ.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-173749
record_format dspace
spelling irk-123456789-1737492020-12-20T01:25:55Z Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle Dong, Z. Wang, X. Lou, W. Huang, Y. Zhong, M. Fan, H. Peng, L. Научно-технический раздел This study aims to establish a practical method for simulating the spindle coupled multi-axis loading fatigue test of a rear axle. A dynamic finite-element model of the rear axle was constructed and validated using a static calibration test. Based on the theory and methodology of the Schenck ITFC system, a simulation process was devised which includes system identification, calculation of the input loading signals for the finite-element model, calculation of the response stress signals based on this model, calculation of the response strain signals from the corresponding stress signals, and finally, a comparison of the desired and achieved signals. The corresponding data processing programs were made using Matlab, ensuring their easy reproducibility. The desired signals were measured on the Hainan proving ground for a duration of 2441.216 s, using strain gauges and rosettes placed in important stress-prone locations of the rear axle. The results indicate that the desired signals can be reproduced comparatively accurately, ensuring that the strain distribution of the rear axle in the field can be reasonably predicted. Предложен практический метод моделирования многоосного циклического нагружения задней оси автомобиля с учетом взаимодействия различных факторов. Разработана динамичная конечноэлементная модель задней оси и выполнена ее верификация с помощью калибровочных тестов при статическом нагружении. С использованием испытательной системы Schenck ITFC моделируется процесс, включающий идентификацию системы, вычисление входных сигналов нагрузки для конечноэлементной модели, выходных сигналов напряжения и деформации, а также сравнение расчетных сигналов с реальными. С помощью программного обеспечения Matlab реализованы легко воспроизводимые программы обработки данных. Проведено измерение динамических сигналов напряжения в течение 2,441.216 с нагружения на автомобильном стенде Hainan посредством тензодатчиков, размещенных в ключевых точках задней оси автомобиля. Получено удовлетворительное согласование между расчетным и экспериментальным распределением деформации в задней оси автомобиля. Запропоновано практичний метод моделювання багатовісного циклічного навантаження задньої вісі автомобіля з урахуванням взаємодії різних чинників. Розроблено динамічну скінченноелементну модель задньої вісі та виконано її верифікацію за допомогою калібрувальних тестів при статичному навантаженні. Із використанням випробувальної системи Schenck ITFC моделюється процес, який включає ідентифікацію системи, обчислення вхідних сигналів навантаження для скінченноелементної моделі, вихідних сигналів напружень та деформації, а також порівняння розрахункових сигналів із реальними. За допомогою програмного забезпечення Matlab реалізовано програми обробки даних, що легко відтворюються. Проведено вимірювання динамічних сигналів напружень протягом 2441,216 с навантаження на автомобільному стенді Hainan за допомогою тензодатчиків, розміщених у ключових точках задньої вісі автомобіля. Отримано задовільний збіг розрахункового розподілу деформації у задній вісі автомобіля з експериментальним. 2017 Article Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle / Z. Dong, X. Wang, W. Lou, Y. Huang, M. Zhong, H. Fan, L. Peng // Проблемы прочности. — 2017. — № 6. — С. 165-192. — Бібліогр.: 23 назв. — англ. 0556-171X http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173749 539.4 en Проблемы прочности Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Научно-технический раздел
Научно-технический раздел
spellingShingle Научно-технический раздел
Научно-технический раздел
Dong, Z.
Wang, X.
Lou, W.
Huang, Y.
Zhong, M.
Fan, H.
Peng, L.
Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle
Проблемы прочности
description This study aims to establish a practical method for simulating the spindle coupled multi-axis loading fatigue test of a rear axle. A dynamic finite-element model of the rear axle was constructed and validated using a static calibration test. Based on the theory and methodology of the Schenck ITFC system, a simulation process was devised which includes system identification, calculation of the input loading signals for the finite-element model, calculation of the response stress signals based on this model, calculation of the response strain signals from the corresponding stress signals, and finally, a comparison of the desired and achieved signals. The corresponding data processing programs were made using Matlab, ensuring their easy reproducibility. The desired signals were measured on the Hainan proving ground for a duration of 2441.216 s, using strain gauges and rosettes placed in important stress-prone locations of the rear axle. The results indicate that the desired signals can be reproduced comparatively accurately, ensuring that the strain distribution of the rear axle in the field can be reasonably predicted.
format Article
author Dong, Z.
Wang, X.
Lou, W.
Huang, Y.
Zhong, M.
Fan, H.
Peng, L.
author_facet Dong, Z.
Wang, X.
Lou, W.
Huang, Y.
Zhong, M.
Fan, H.
Peng, L.
author_sort Dong, Z.
title Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle
title_short Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle
title_full Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle
title_fullStr Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle
title_full_unstemmed Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle
title_sort simulation of the spindle coupled multi-axial loading fatigue test of a rear axle
publisher Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України
publishDate 2017
topic_facet Научно-технический раздел
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173749
citation_txt Simulation of the Spindle Coupled Multi-Axial Loading Fatigue Test of a Rear Axle / Z. Dong, X. Wang, W. Lou, Y. Huang, M. Zhong, H. Fan, L. Peng // Проблемы прочности. — 2017. — № 6. — С. 165-192. — Бібліогр.: 23 назв. — англ.
series Проблемы прочности
work_keys_str_mv AT dongz simulationofthespindlecoupledmultiaxialloadingfatiguetestofarearaxle
AT wangx simulationofthespindlecoupledmultiaxialloadingfatiguetestofarearaxle
AT louw simulationofthespindlecoupledmultiaxialloadingfatiguetestofarearaxle
AT huangy simulationofthespindlecoupledmultiaxialloadingfatiguetestofarearaxle
AT zhongm simulationofthespindlecoupledmultiaxialloadingfatiguetestofarearaxle
AT fanh simulationofthespindlecoupledmultiaxialloadingfatiguetestofarearaxle
AT pengl simulationofthespindlecoupledmultiaxialloadingfatiguetestofarearaxle
first_indexed 2023-10-18T22:34:50Z
last_indexed 2023-10-18T22:34:50Z
_version_ 1796155889284022272