Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями

Вступ. Необхідність підвищення ефективності використання наявних знань та інформації, створення умов для продукування нових знань та обміну ними актуалізують вивчення когнітивного потенціалу ігрових технологій. Проблематика. Розкриття потенціалу гри як інноваційної технології формування бібліотечн...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автор: Гранчак, Т.Ю.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Видавничий дім "Академперіодика" НАН України 2019
Назва видання:Наука та інновації
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173967
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями / Т.Ю. Гранчак // Наука та інновації. — 2019. — Т. 15, № 2. — С. 91-104. — Бібліогр.: 43 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-173967
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Cвіт інновацій
Cвіт інновацій
spellingShingle Cвіт інновацій
Cвіт інновацій
Гранчак, Т.Ю.
Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями
Наука та інновації
description Вступ. Необхідність підвищення ефективності використання наявних знань та інформації, створення умов для продукування нових знань та обміну ними актуалізують вивчення когнітивного потенціалу ігрових технологій. Проблематика. Розкриття потенціалу гри як інноваційної технології формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями в діяльності бібліотек. Мета. Обґрунтування потреби впровадження в бібліотечну практику ігрових технологій з метою забезпечення ефективної участі бібліотек в управлінні знаннями, розробка теоретико-методологічних підходів до організації ігрового бібліотечно-інформаційного середовища. Матеріали й методи. Аналітичний огляд веб-сайтів бібліотек, тематичних ресурсів (портал Американської бібліотечної асоціації International Games Week та ігрова платформа Zooniverse), фахових публікацій, присвячених висвітленню участі бібліотек в процесах управління знаннями, досвіду використання ігрових технологій в освіті та науці, впровадженню цього досвіду в бібліотечну діяльність. Використано системний, функціональний методи, методи спостереження, гіпотези в поєднанні з соціально-комунікаційним методом. Результати. Показано доцільність впровадження в бібліотечну практику ігрових технологій як інноваційного інструменту управління знаннями в рамках реалізації соціального призначення бібліотек щодо збереження, кумуляції, організації і трансляції знань, розкрито когнітивний потенціал ігрових технологій, розроблено теоретико-методологічні засади впровадження ігрових технологій в бібліотечну практику, висвітлено приклади ефективного використання вітчизняними та закордонними бібліотеками ігрових технологій на сучасному етапі. Висновки. Позитивний ефект використання когнітивного потенціалу ігор в освітній практиці й наукових дослідженнях актуалізує розробку стратегій впровадження ігрових технологій як інноваційного інструменту управління знаннями в діяльність бібліотечних інституцій.
format Article
author Гранчак, Т.Ю.
author_facet Гранчак, Т.Ю.
author_sort Гранчак, Т.Ю.
title Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями
title_short Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями
title_full Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями
title_fullStr Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями
title_full_unstemmed Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями
title_sort ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями
publisher Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
publishDate 2019
topic_facet Cвіт інновацій
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173967
citation_txt Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями / Т.Ю. Гранчак // Наука та інновації. — 2019. — Т. 15, № 2. — С. 91-104. — Бібліогр.: 43 назв. — укр.
series Наука та інновації
work_keys_str_mv AT grančaktû ígrovítehnologííâkínnovacíjnijínstrumentformuvannâbíblíotečnoínformacíjnogoseredoviŝaupravlínnâznannâmi
first_indexed 2023-10-18T22:35:19Z
last_indexed 2023-10-18T22:35:19Z
_version_ 1796155911275806720
spelling irk-123456789-1739672020-12-28T01:26:08Z Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями Гранчак, Т.Ю. Cвіт інновацій Вступ. Необхідність підвищення ефективності використання наявних знань та інформації, створення умов для продукування нових знань та обміну ними актуалізують вивчення когнітивного потенціалу ігрових технологій. Проблематика. Розкриття потенціалу гри як інноваційної технології формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями в діяльності бібліотек. Мета. Обґрунтування потреби впровадження в бібліотечну практику ігрових технологій з метою забезпечення ефективної участі бібліотек в управлінні знаннями, розробка теоретико-методологічних підходів до організації ігрового бібліотечно-інформаційного середовища. Матеріали й методи. Аналітичний огляд веб-сайтів бібліотек, тематичних ресурсів (портал Американської бібліотечної асоціації International Games Week та ігрова платформа Zooniverse), фахових публікацій, присвячених висвітленню участі бібліотек в процесах управління знаннями, досвіду використання ігрових технологій в освіті та науці, впровадженню цього досвіду в бібліотечну діяльність. Використано системний, функціональний методи, методи спостереження, гіпотези в поєднанні з соціально-комунікаційним методом. Результати. Показано доцільність впровадження в бібліотечну практику ігрових технологій як інноваційного інструменту управління знаннями в рамках реалізації соціального призначення бібліотек щодо збереження, кумуляції, організації і трансляції знань, розкрито когнітивний потенціал ігрових технологій, розроблено теоретико-методологічні засади впровадження ігрових технологій в бібліотечну практику, висвітлено приклади ефективного використання вітчизняними та закордонними бібліотеками ігрових технологій на сучасному етапі. Висновки. Позитивний ефект використання когнітивного потенціалу ігор в освітній практиці й наукових дослідженнях актуалізує розробку стратегій впровадження ігрових технологій як інноваційного інструменту управління знаннями в діяльність бібліотечних інституцій. Introduction. The need to increase the efficiency of using available information and knowledge, creating conditions for the production of new knowledge and sharing this new knowledge makes studying the cognitive potential of game technologies very relevant. Problem Statement. The fulfillment of game potential as innovative technology for the formation of a library and information knowledge management environment. Purpose. To substantiate the necessity to introduce game technologies into the library practice in order to ensure an effective involvement of libraries in knowledge management; to develop theoretical and methodological approaches to organizing a game library and information environment. Materials and Methods. The reference database of the research is library websites, thematic resources (International Games Week American Library Association portal and Zooniverse game platform), specialized literature: publications dealing with involvement of libraries in knowledge management processes, which highlight the experience of applying game technologies to education, research, and libraries. The systemic, functional, observation, hypothesis methods in combination with the social communication method have been used. Results. The expediency of introducing game technologies as innovative knowledge management tool into the library practice within the framework of implementing the social role of libraries in preserving, cumulating, organizing, and spreading knowledge has been substantiated; the cognitive potential of game technologies has been shown; theoretical and methodological principles of introducing game technologies into the library practice have been offered; examples of effective use of gaming technology by domestic and foreign libraries have been highlighted. Conclusions. A favorable effect of using the game cognitive potential in educational practice and scholarly research has resulted in the need to develop strategies for introducing game technologies as innovative knowledge management tool into the activities of library institutions. Введение. Необходимость повышения эффективности использования имеющихся информации и знаний, создания условий для выработки новых знаний и обмена ими актуализируют изучение когнитивного потенциала игровых технологий. Проблематика. Раскрытие потенциала игры как инновационной технологии формирования библиотечно-информационной среды управления знаниями в деятельности библиотек. Цель. Обоснование необходимости внедрения в библиотечную практику игровых технологий с целью обеспечения эффективного участия библиотек в управлении знаниями, разработка теоретико-методологических подходов к организации игровой библиотечно-информационной среды. Материалы и методы. Аналитический обзор веб-сайтов библиотек, тематических ресурсов (портал Американской библиотечной ассоциации International Games Week и игровая платформа Zooniverse), профессиональных публикаций, посвященных раскрытию участия библиотек в процессах управления знаниями, опыта использования игровых технологий в образовании и науке, внедрению этого опыта в библиотечной деятельности. Использованы системный, функциональный методы, методы наблюдения, гипотезы в сочетании с социально-комуникационным методом. Результаты. Показана целесообразность внедрения в библиотечную практику игровых технологий как инновационного инструмента управления знаниями в рамках реализации социального назначения библиотек по сохранению, кумуляции, организации и трансляции знаний, раскрыт когнитивный потенциал игровых технологий, разработаны теоретико-методологические основы внедрения игровых технологий в библиотечную практику, освещены примеры эффективного использование отечественными и зарубежными библиотеками игровых технологий на современном этапе. Выводы. Положительный эффект использования когнитивного потенциала игр в образовательной практике и научных исследованиях актуализирует разработку стратегий внедрения игровых технологий как инновационного инструмента управления знаниями в деятельность библиотечных учреждений. 2019 Article Ігрові технології як інноваційний інструмент формування бібліотечно-інформаційного середовища управління знаннями / Т.Ю. Гранчак // Наука та інновації. — 2019. — Т. 15, № 2. — С. 91-104. — Бібліогр.: 43 назв. — укр. 1815-2066 DOI: doi.org/10.15407/scin15.02.091 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173967 uk Наука та інновації Видавничий дім "Академперіодика" НАН України