Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні

Вступ. Розвиток залізничного транспорту є необхідним чинником національного розвитку та європейської інтеграції України. Проблематика. Станом на сьогодні понад 80 % рейок в коліях вітчизняної залізниці не відповідають вимогам швидкісного руху та пропуску великовагових поїздів і потребують заміни....

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автори: Медовар, Л.Б., Стовпченко, Г.П., Полішко, Г.О., Сибір, А.В., Коломієць, Д.В., Костецький, Ю.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Видавничий дім "Академперіодика" НАН України 2019
Назва видання:Наука та інновації
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/174111
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні / Л.Б. Медовар, Г.П. Стовпченко, Г.О. Полішко, А.В. Сибір, Д.В. Коломієць, Ю.В. Костецький // Наука та інновації. - 2019. — 2019. — Т. 15, № 6. — С. 37-48. — Бібліогр.: 22 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-174111
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Наукові основи інноваційної діяльності
Наукові основи інноваційної діяльності
spellingShingle Наукові основи інноваційної діяльності
Наукові основи інноваційної діяльності
Медовар, Л.Б.
Стовпченко, Г.П.
Полішко, Г.О.
Сибір, А.В.
Коломієць, Д.В.
Костецький, Ю.В.
Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні
Наука та інновації
description Вступ. Розвиток залізничного транспорту є необхідним чинником національного розвитку та європейської інтеграції України. Проблематика. Станом на сьогодні понад 80 % рейок в коліях вітчизняної залізниці не відповідають вимогам швидкісного руху та пропуску великовагових поїздів і потребують заміни. Наразі ПАТ «Укрзалізниця» купує рейки за кордоном, що потребує суттєвих валютних затрат, а тому налагодження в країні виробництва високоякісних магіст ральних та вістрякових рейок стає нагальною необхідністю. Мета. Розробка інноваційних варіантів організації виробництва рейок преміум класу в Україні. Матеріали й методи. Рейкова сталь. Експериментальні плавки і металографічні дослідження (оптична та електронна мікроскопія). Результати. Експериментально доведено високу однорідність (високу чистоту границь та дисперсність первинних зерен, малу міжламельну відстань перліту) та підвищений рівень властивостей рейкового металу, який виготовлено традиційним електрошлаковим переплавленням (ЕШП), та аналогічні показники металу зі зливків, вироблених ЕШП в струмопідвідному кристалізаторі з вдвічі вищою швидкістю формування. Експериментами зі швидкісним ЕШП та випробуванням фторидного шлаку в кристалізаторі реальної машини безперервного лиття заготовок (МБЛЗ) створено технологічне підґрунтя гібридного процесу безперервного литва з електрошлаковим підігрівом меніску струмопідвідним кристалізатором (БЛ+ЕШП). Висновки. ЕШП дозволяє зменшити мінімальну порогову швидкість розливу на МБЛЗ, покращити щільність та однорідність металу осьової зони й зберегти високу якість поверхні заготівки. Розроблені й запропоновані перспективні варіанти технологічних схем електрошлакового переплавленняу відпрацьованих рейок з одержанням заготовок з перетином, наближеним до профілю рейки, з використанням декількох сучасних печей ЕШП спеціальної конструкції забезпечать потребу ПАТ «Укрзалізниця» в магістральних та/або вістрякових рейках преміум якості.
format Article
author Медовар, Л.Б.
Стовпченко, Г.П.
Полішко, Г.О.
Сибір, А.В.
Коломієць, Д.В.
Костецький, Ю.В.
author_facet Медовар, Л.Б.
Стовпченко, Г.П.
Полішко, Г.О.
Сибір, А.В.
Коломієць, Д.В.
Костецький, Ю.В.
author_sort Медовар, Л.Б.
title Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні
title_short Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні
title_full Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні
title_fullStr Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні
title_full_unstemmed Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні
title_sort інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в україні
publisher Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
publishDate 2019
topic_facet Наукові основи інноваційної діяльності
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/174111
citation_txt Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні / Л.Б. Медовар, Г.П. Стовпченко, Г.О. Полішко, А.В. Сибір, Д.В. Коломієць, Ю.В. Костецький // Наука та інновації. - 2019. — 2019. — Т. 15, № 6. — С. 37-48. — Бібліогр.: 22 назв. — укр.
series Наука та інновації
work_keys_str_mv AT medovarlb ínnovacíjníríšennâproblemiorganízacíívirobnictvarejoknajviŝogogatunkuvukraíní
AT stovpčenkogp ínnovacíjníríšennâproblemiorganízacíívirobnictvarejoknajviŝogogatunkuvukraíní
AT políškogo ínnovacíjníríšennâproblemiorganízacíívirobnictvarejoknajviŝogogatunkuvukraíní
AT sibírav ínnovacíjníríšennâproblemiorganízacíívirobnictvarejoknajviŝogogatunkuvukraíní
AT kolomíêcʹdv ínnovacíjníríšennâproblemiorganízacíívirobnictvarejoknajviŝogogatunkuvukraíní
AT kostecʹkijûv ínnovacíjníríšennâproblemiorganízacíívirobnictvarejoknajviŝogogatunkuvukraíní
first_indexed 2023-10-18T22:35:39Z
last_indexed 2023-10-18T22:35:39Z
_version_ 1796155925587820544
spelling irk-123456789-1741112021-01-04T01:25:41Z Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні Медовар, Л.Б. Стовпченко, Г.П. Полішко, Г.О. Сибір, А.В. Коломієць, Д.В. Костецький, Ю.В. Наукові основи інноваційної діяльності Вступ. Розвиток залізничного транспорту є необхідним чинником національного розвитку та європейської інтеграції України. Проблематика. Станом на сьогодні понад 80 % рейок в коліях вітчизняної залізниці не відповідають вимогам швидкісного руху та пропуску великовагових поїздів і потребують заміни. Наразі ПАТ «Укрзалізниця» купує рейки за кордоном, що потребує суттєвих валютних затрат, а тому налагодження в країні виробництва високоякісних магіст ральних та вістрякових рейок стає нагальною необхідністю. Мета. Розробка інноваційних варіантів організації виробництва рейок преміум класу в Україні. Матеріали й методи. Рейкова сталь. Експериментальні плавки і металографічні дослідження (оптична та електронна мікроскопія). Результати. Експериментально доведено високу однорідність (високу чистоту границь та дисперсність первинних зерен, малу міжламельну відстань перліту) та підвищений рівень властивостей рейкового металу, який виготовлено традиційним електрошлаковим переплавленням (ЕШП), та аналогічні показники металу зі зливків, вироблених ЕШП в струмопідвідному кристалізаторі з вдвічі вищою швидкістю формування. Експериментами зі швидкісним ЕШП та випробуванням фторидного шлаку в кристалізаторі реальної машини безперервного лиття заготовок (МБЛЗ) створено технологічне підґрунтя гібридного процесу безперервного литва з електрошлаковим підігрівом меніску струмопідвідним кристалізатором (БЛ+ЕШП). Висновки. ЕШП дозволяє зменшити мінімальну порогову швидкість розливу на МБЛЗ, покращити щільність та однорідність металу осьової зони й зберегти високу якість поверхні заготівки. Розроблені й запропоновані перспективні варіанти технологічних схем електрошлакового переплавленняу відпрацьованих рейок з одержанням заготовок з перетином, наближеним до профілю рейки, з використанням декількох сучасних печей ЕШП спеціальної конструкції забезпечать потребу ПАТ «Укрзалізниця» в магістральних та/або вістрякових рейках преміум якості. Introduction. The development of railway transport is a necessary factor in the national development and European integration of Ukraine. Problem Statement. Nowadays, over 80% of rail tracks in the national railway do not meet the requirements for bearing high-speed and heavy-load trains and require replacement. At present, Ukrainian Railways corporation buys rails in foreign countries, which requires significant foreign exchange costs, and therefore the manufacture of high-quality mainstream and switch point rails in our country becomes an urgent need. Purpose. To develop innovative options for organizing the production of premium rails in Ukraine. Materials and Methods. Rail steel. Experimental melting and metallographic studies (using the optical and electron microscopy methods). Results. A high homogeneity (high purity of boundaries and dispersion of primary grains, small inter-lamellar distance of perlite), enhanced properties of the rail metal ensured by conventional electroslag remelting (ESR), and similar characteristic of ingot steel produced by ESR in the current-supplying mold with twice as fast speed of formation have been experimentally proved. Experiments with high-speed ESR and test of fluoride slag in the mold on real continuous casting machine has created the technological framework for a hybrid process of continuous casting with electroslag heating of the meniscus in current-supplying mold (CC + ESR). Conclusions. ESR enables to reduce the minimum hump speed for casting, to improve the density and uniformity of the metal of the axial zone, and to maintain a high quality of the ingot surface. Promising options of technological schemes of waste rail ESR for obtaining the billets with cross-section close to the rail profile have been developed and proposed. Using several modern ESR furnaces with special design will enable to satisfy needs of Ukrainian Railways corporation in highquality mainstream and switch point rails. Вступление. Развитие железнодорожного транспорта является необходимым фактором национального развития и европейской интеграции Украины. Проблематика. На сегодня более 80 % рельсов в путях отечественной железной дороги не соответствуют требованиям скоростного движения и пропуска тяжеловесных поездов и требуют замены. Сейчас ОАО «Укрзализныця» покупает рельсы за рубежом, что требует существенных валютных затрат, а поэтому налаживание в стране производства высококачественных магистральных и остряковых рельсов становится насущной необходимостью. Цель. Разработка инновационных вариантов организации производства рельсов премиум класса в Украине. Материалы и методы. Рельсовая сталь. Экспериментальные плавки и металлографические исследования (оптическая и электронная микроскопия). Результаты. Экспериментально доказана высокая однородность (высокую чистоту границ и дисперсность первичных зерен, малое межламельное расстояние в перлите) и повышенный уровень свойств рельсового металла, изготовленного традиционным электрошлаковым переплавом (ЭШП), и аналогичные показатели металла из слитков, произведенных путем ЭШП в токоподводящем кристаллизаторе с вдвое более высокой скоростью формирования. Экспериментами со скоростным ЭШП и испытанием фторидного шлака в кристаллизаторе реальной машины непрерывного литья заготовок (МНЛЗ) создана технологическая основа гибридного процесса непрерывного литья с электрошлаковым подогревом мениска токоподводящим кристаллизатором (НЛ + ЭШП). Выводы. ЭШП позволяет уменьшить минимальную пороговую скорость разливки на МНЛЗ, улучшить плотность и однородность металла осевой зоны и сохранить высокое качество поверхности заготовки. Разработаные и предложеные перспективные варианты технологических схем электрошлакового переплава отработанных рельсов с получением заготовок сечением, приближенным к профилю рельса, с использованием нескольких современных печей ЭШП специальной конструкции позволят обеспечить потребность ОАО «Укрзализныця» в магистральных и/или остряковых рельсах премиум качества. 2019 Article Інноваційні рішення проблеми організації виробництва рейок найвищого гатунку в Україні / Л.Б. Медовар, Г.П. Стовпченко, Г.О. Полішко, А.В. Сибір, Д.В. Коломієць, Ю.В. Костецький // Наука та інновації. - 2019. — 2019. — Т. 15, № 6. — С. 37-48. — Бібліогр.: 22 назв. — укр. 1815-2066 DOI: doi.org/10.15407/scin15.06.037 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/174111 uk Наука та інновації Видавничий дім "Академперіодика" НАН України