На межі художніх дискурсів: постмодерністські ознаки модерністського роману М. Булгакова "Майстер і Маргарита"
У статті розглянуто твір М.Булгакова «Майстер і Маргарита» у запропонованому авторкою полемічному ракурсі, а саме – з позиції ознак постмодерністського роману. Обраний аспект дослідження передбачає тлумачення тексту як наближення до суперечливої, на перший погляд, ідеї пошуку ремінісценцій постмо...
Збережено в:
Видавець: | Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
---|---|
Дата: | 2015 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2015
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/174579 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | На межі художніх дискурсів: постмодерністські ознаки модерністського роману М. Булгакова "Майстер і Маргарита" / І. Слоневська // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2015. — Вип. 1. — С. 57-61. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглянуто твір М.Булгакова «Майстер і Маргарита» у запропонованому
авторкою полемічному ракурсі, а саме – з позиції ознак постмодерністського роману. Обраний
аспект дослідження передбачає тлумачення тексту як наближення до суперечливої, на перший
погляд, ідеї пошуку ремінісценцій постмодерністського роману у булгаковському творі. Роман
М. Булгакова «Майстер і Маргарита» розглянуто крізь призму найхарактерніших ознак
постмодерністського твору, серед яких наступні: поєднання та взаємодоповнення істин;
замасковані алюзії; інтертекстуальність; зумисне химерне переплетення різних стилів оповіді;
суміш багатьох традиційних жанрових різновидів; потяг до архаїки, міфу, колективного
позасвідомого; культ незалежної особистості; бачення повсякденного реального життя як
театру абсурду, апокаліптичного карнавалу тощо.
З позиції пошуку цих характерних ознак на конкретних прикладах проаналізовано роман та
зроблено висновок, що твір можна розглядати як постмодерністський універсальний
інтертекст, завдяки чому роман, створений у 30-х рр. ХХ ст., є дуже актуальним з точки зору
естетичних та філософських домінант ХХІ ст. |
---|