Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу
У статті розглянуто поняття тексту як об’єкта дослідження різних дисциплін, поняття образу як маркера стилю письменника, особистості автора, досвіду чи вподобань, літературної традиції й інноватики, мовної та концептуальної картин світу, соціальної чи культурної ситуації. Проаналізовано філологі...
Збережено в:
Дата: | 2016 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2016
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178608 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу / В. Філінюк // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2016. — Вип. 4. — С. 173-182. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглянуто поняття тексту як об’єкта дослідження
різних дисциплін, поняття образу як маркера стилю письменника,
особистості автора, досвіду чи вподобань, літературної традиції й
інноватики, мовної та концептуальної картин світу, соціальної чи
культурної ситуації. Проаналізовано філологічні дослідження поезії Емми Андієвської,
визначено оригінальні риси її текстів: експериментальний характер,
інтелектуалізм та філософічність, алогічність та сюрреалістичність поетичних світів, багатоплановість тлумачень,
поняття «круглого часу», тяжіння до сонетної форми. Описано складники філософського образу світу, створеного Еммою Андієвською
в сонетах, розглянуто цитатний матеріал, у якому вжито лексему «світ». На прикладах доведено, що існування світу в поезії розкрито
через декілька вимірів (час, простір, кінестетичні відчуття, емоції
чи уява). Поняття «круглого часу», коли існує все одночасно, але й розгортається лінійно, властиве ідіостилю Емми Андієвської.
Філософський образ світу в сонетах Емми Андієвської зреалізовано в категоріях народження (образи весни, води, ріки, дощу,
стихії, вищої сили, світанку, оновлення), зникнення (образи пітьми,
втрати, згасання матерії), зміни світів, їхніх часових, просторових,
звукових, світлових та інших характеристик, у протиставленнях «старе–нове», «вічне–миттєве», «логічне–алогічне», «реальне–
ілюзорне», в оксиморонних образах і метафорах, гіпертекстових відсиланнях читачів до їхнього асоціативного світу. |
---|