2025-02-23T20:00:15-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-178608%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T20:00:15-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-178608%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T20:00:15-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T20:00:15-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу
У статті розглянуто поняття тексту як об’єкта дослідження різних дисциплін, поняття образу як маркера стилю письменника, особистості автора, досвіду чи вподобань, літературної традиції й інноватики, мовної та концептуальної картин світу, соціальної чи культурної ситуації. Проаналізовано філологі...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Ukrainian |
Published: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2016
|
Series: | Філологічний дискурс |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178608 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
irk-123456789-178608 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1786082021-02-28T01:25:55Z Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу Філінюк, В. Літературознавство У статті розглянуто поняття тексту як об’єкта дослідження різних дисциплін, поняття образу як маркера стилю письменника, особистості автора, досвіду чи вподобань, літературної традиції й інноватики, мовної та концептуальної картин світу, соціальної чи культурної ситуації. Проаналізовано філологічні дослідження поезії Емми Андієвської, визначено оригінальні риси її текстів: експериментальний характер, інтелектуалізм та філософічність, алогічність та сюрреалістичність поетичних світів, багатоплановість тлумачень, поняття «круглого часу», тяжіння до сонетної форми. Описано складники філософського образу світу, створеного Еммою Андієвською в сонетах, розглянуто цитатний матеріал, у якому вжито лексему «світ». На прикладах доведено, що існування світу в поезії розкрито через декілька вимірів (час, простір, кінестетичні відчуття, емоції чи уява). Поняття «круглого часу», коли існує все одночасно, але й розгортається лінійно, властиве ідіостилю Емми Андієвської. Філософський образ світу в сонетах Емми Андієвської зреалізовано в категоріях народження (образи весни, води, ріки, дощу, стихії, вищої сили, світанку, оновлення), зникнення (образи пітьми, втрати, згасання матерії), зміни світів, їхніх часових, просторових, звукових, світлових та інших характеристик, у протиставленнях «старе–нове», «вічне–миттєве», «логічне–алогічне», «реальне– ілюзорне», в оксиморонних образах і метафорах, гіпертекстових відсиланнях читачів до їхнього асоціативного світу. The article deals with the concept of text as the object of study of various disciplines, the concept of image as the marker of writer’s style, author’s personality, experience and preferences, literary tradition and innovation, linguistic and conceptual world image, social or cultural situation. Philological study of Emma Andiievska’s poetry is analyzed; the original features of her texts are defined: experimental character, intellectualism and philosophy, illogicality surrealism of poetic worlds, diversity of interpretations, the concept of «circular time», attraction to sonnet form. The components of philosophical image of the world created by Emma Andiievska in sonnets are described; quotation material with the lexeme «world» is analyzed. The examples prove that image of the world in poetry is connected with several dimensions (time, space, kinesthetic sensations, emotions or imagination). The concept of «circular time» where all exists at once, but develops linearly is inherent to Emma Andiievska’s idiostyle. Philosophical image of the world in Emma Andiievska’s sonnets is presented in concepts of birth (images of spring, water, river, rain, flood, high energy, dawn, update), evanescence (images of darkness, loss, matter dying), change of the worlds, their temporal, spatial, sound, light and other characteristics, by contrast «old–new», «eternal–instant», «logical–illogical», «real–illusory», in oxymoron images and metaphors, hypertext sending to readers’ associative world. 2016 Article Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу / В. Філінюк // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2016. — Вип. 4. — С. 173-182. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. 2411-4146 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178608 81’42:811.161.2+821.161.2.08(045) uk Філологічний дискурс Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Літературознавство Літературознавство |
spellingShingle |
Літературознавство Літературознавство Філінюк, В. Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу Філологічний дискурс |
description |
У статті розглянуто поняття тексту як об’єкта дослідження
різних дисциплін, поняття образу як маркера стилю письменника,
особистості автора, досвіду чи вподобань, літературної традиції й
інноватики, мовної та концептуальної картин світу, соціальної чи
культурної ситуації. Проаналізовано філологічні дослідження поезії Емми Андієвської,
визначено оригінальні риси її текстів: експериментальний характер,
інтелектуалізм та філософічність, алогічність та сюрреалістичність поетичних світів, багатоплановість тлумачень,
поняття «круглого часу», тяжіння до сонетної форми. Описано складники філософського образу світу, створеного Еммою Андієвською
в сонетах, розглянуто цитатний матеріал, у якому вжито лексему «світ». На прикладах доведено, що існування світу в поезії розкрито
через декілька вимірів (час, простір, кінестетичні відчуття, емоції
чи уява). Поняття «круглого часу», коли існує все одночасно, але й розгортається лінійно, властиве ідіостилю Емми Андієвської.
Філософський образ світу в сонетах Емми Андієвської зреалізовано в категоріях народження (образи весни, води, ріки, дощу,
стихії, вищої сили, світанку, оновлення), зникнення (образи пітьми,
втрати, згасання матерії), зміни світів, їхніх часових, просторових,
звукових, світлових та інших характеристик, у протиставленнях «старе–нове», «вічне–миттєве», «логічне–алогічне», «реальне–
ілюзорне», в оксиморонних образах і метафорах, гіпертекстових відсиланнях читачів до їхнього асоціативного світу. |
format |
Article |
author |
Філінюк, В. |
author_facet |
Філінюк, В. |
author_sort |
Філінюк, В. |
title |
Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу |
title_short |
Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу |
title_full |
Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу |
title_fullStr |
Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу |
title_full_unstemmed |
Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу |
title_sort |
поетика сонетів емми андієвської: філософський образ світу |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2016 |
topic_facet |
Літературознавство |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178608 |
citation_txt |
Поетика сонетів Емми Андієвської: філософський образ світу / В. Філінюк // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2016. — Вип. 4. — С. 173-182. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. |
series |
Філологічний дискурс |
work_keys_str_mv |
AT fílínûkv poetikasonetívemmiandíêvsʹkoífílosofsʹkijobrazsvítu |
first_indexed |
2023-10-18T22:46:26Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:46:26Z |
_version_ |
1796156396741328896 |