Жанр літературного травелогу в структурі мемуарів українських еміграційних письменників
Доведено, що і травелог, й автобіографічний роман поєднані авторським Я у пізнанні оточення – Іншого, одначе травелог від роману (поеми) різниться тим, що оповідь розпочинається не від народження, дитячих літ наратора, а від початку подорожі суб’єкта, й виклад матеріалу досить таки довільний, він...
Збережено в:
Видавець: | Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
---|---|
Дата: | 2017 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178619 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Жанр літературного травелогу в структурі мемуарів українських еміграційних письменників / Л. Джигун // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 35-48. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | Доведено, що і травелог, й автобіографічний роман поєднані
авторським Я у пізнанні оточення – Іншого, одначе травелог від роману (поеми) різниться тим, що оповідь розпочинається не від
народження, дитячих літ наратора, а від початку подорожі
суб’єкта, й виклад матеріалу досить таки довільний, він неодмінно
завершується поверненням оповідача додому під враженнями від
побаченого в процесі мандрів. З’ясовано, що письменник-мандрівник
спирається на свої подорожні нотатки, позаяк центральний принцип
травелогу – це збір цікавої інформації під час перебування в чужій
країні. Визначено типологію та елементи травелогу, зокрема, свій
національний колорит за допомогою чужого наративу у порівняльному полі, а також – чужий національний простір,
сприйнятий внутрішнім світом оповідача. У травелозі неодмінно
присутнє авторське «Я», через нього постає біографічна панорама.
Розкрито, що в складових літературного травелогу присутній квест,
який додає інтриги, пригодницьких фрагментів, де автор є головним гравцем передачі читачам особисто спостереженої історії, його
взаємодії з ландшафтом, як і те, що складовою травелогу є висока ступінь деталізації та достовірності передачі інформації реципієнтам. |
---|