Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної
У статті проаналізовано семантику кольорів, польових квітів та явищ природи, що їх оприявнила у своїй художній практиці письменниця української діаспори Докія Гуменна. Доведено, що образ природи постає через символізацію й відбиває як різновекторну автопсію персонажів (самопізнання через аналіз...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178621 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної / В. Мацько // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 71-79. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті проаналізовано семантику кольорів, польових квітів
та явищ природи, що їх оприявнила у своїй художній практиці
письменниця української діаспори Докія Гуменна. Доведено, що образ
природи постає через символізацію й відбиває як різновекторну
автопсію персонажів (самопізнання через аналіз власних вчинків),
так і колізії, контрастність (зіткнення протилежних поглядів,
інтересів). З’ясовано, що обсервація символів допомагає дешифрувати
людину й світ в художніх образах. Розкрито гносеологічне, наукове
пояснення символів, що має інтерполяційне тлумаченн, яке
залежить від змалювання внутрішнього світу героїв, часово-
просторових вимірів, загальної специфіки художнього моделювання,
пізнання під кутом зору сприйняття реальності чи ірреальності
буття. |
---|