Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної
У статті проаналізовано семантику кольорів, польових квітів та явищ природи, що їх оприявнила у своїй художній практиці письменниця української діаспори Докія Гуменна. Доведено, що образ природи постає через символізацію й відбиває як різновекторну автопсію персонажів (самопізнання через аналіз...
Збережено в:
Дата: | 2017 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2017
|
Назва видання: | Філологічний дискурс |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178621 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної / В. Мацько // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 71-79. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-178621 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-1786212021-03-01T01:26:01Z Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної Мацько, В. Літературознавство У статті проаналізовано семантику кольорів, польових квітів та явищ природи, що їх оприявнила у своїй художній практиці письменниця української діаспори Докія Гуменна. Доведено, що образ природи постає через символізацію й відбиває як різновекторну автопсію персонажів (самопізнання через аналіз власних вчинків), так і колізії, контрастність (зіткнення протилежних поглядів, інтересів). З’ясовано, що обсервація символів допомагає дешифрувати людину й світ в художніх образах. Розкрито гносеологічне, наукове пояснення символів, що має інтерполяційне тлумаченн, яке залежить від змалювання внутрішнього світу героїв, часово- просторових вимірів, загальної специфіки художнього моделювання, пізнання під кутом зору сприйняття реальності чи ірреальності буття. The article analyzes the semantics of colors, wild flowers and other natural phenomena, which were described in the artistic practice of Ukrainian diaspora writer Dokiia Humenna. It is proved that the image of nature arises through symbolization and reflects both autopsy of varied characters (through self-analysis of the actions) and collisions, contrast (clash of opposing views, interests). It is found out that observation of symbols helps to decrypt a person and the world in artistic images. The epistemological, scientific explanation of symbols, having interpolation interpretation that depends on the depiction of the inner world of the characters, time-spatial dimensions, overall specificity of artistic design, knowledge at the angle of perception of reality or unreality of life has been revealed. 2017 Article Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної / В. Мацько // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 71-79. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. 2411-4146 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178621 821.161.2 - 94.09 Гуменна uk Філологічний дискурс Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Ukrainian |
topic |
Літературознавство Літературознавство |
spellingShingle |
Літературознавство Літературознавство Мацько, В. Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної Філологічний дискурс |
description |
У статті проаналізовано семантику кольорів, польових квітів
та явищ природи, що їх оприявнила у своїй художній практиці
письменниця української діаспори Докія Гуменна. Доведено, що образ
природи постає через символізацію й відбиває як різновекторну
автопсію персонажів (самопізнання через аналіз власних вчинків),
так і колізії, контрастність (зіткнення протилежних поглядів,
інтересів). З’ясовано, що обсервація символів допомагає дешифрувати
людину й світ в художніх образах. Розкрито гносеологічне, наукове
пояснення символів, що має інтерполяційне тлумаченн, яке
залежить від змалювання внутрішнього світу героїв, часово-
просторових вимірів, загальної специфіки художнього моделювання,
пізнання під кутом зору сприйняття реальності чи ірреальності
буття. |
format |
Article |
author |
Мацько, В. |
author_facet |
Мацько, В. |
author_sort |
Мацько, В. |
title |
Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної |
title_short |
Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної |
title_full |
Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної |
title_fullStr |
Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної |
title_full_unstemmed |
Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної |
title_sort |
аперцепція символів в художній практиці докії гуменної |
publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
publishDate |
2017 |
topic_facet |
Літературознавство |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178621 |
citation_txt |
Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної / В. Мацько // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 71-79. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
series |
Філологічний дискурс |
work_keys_str_mv |
AT macʹkov apercepcíâsimvolívvhudožníjprakticídokíígumennoí |
first_indexed |
2023-10-18T22:46:28Z |
last_indexed |
2023-10-18T22:46:28Z |
_version_ |
1796156398123352064 |