Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної

У статті проаналізовано семантику кольорів, польових квітів та явищ природи, що їх оприявнила у своїй художній практиці письменниця української діаспори Докія Гуменна. Доведено, що образ природи постає через символізацію й відбиває як різновекторну автопсію персонажів (самопізнання через аналіз...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2017
Автор: Мацько, В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України 2017
Назва видання:Філологічний дискурс
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178621
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної / В. Мацько // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 71-79. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-178621
record_format dspace
spelling irk-123456789-1786212021-03-01T01:26:01Z Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної Мацько, В. Літературознавство У статті проаналізовано семантику кольорів, польових квітів та явищ природи, що їх оприявнила у своїй художній практиці письменниця української діаспори Докія Гуменна. Доведено, що образ природи постає через символізацію й відбиває як різновекторну автопсію персонажів (самопізнання через аналіз власних вчинків), так і колізії, контрастність (зіткнення протилежних поглядів, інтересів). З’ясовано, що обсервація символів допомагає дешифрувати людину й світ в художніх образах. Розкрито гносеологічне, наукове пояснення символів, що має інтерполяційне тлумаченн, яке залежить від змалювання внутрішнього світу героїв, часово- просторових вимірів, загальної специфіки художнього моделювання, пізнання під кутом зору сприйняття реальності чи ірреальності буття. The article analyzes the semantics of colors, wild flowers and other natural phenomena, which were described in the artistic practice of Ukrainian diaspora writer Dokiia Humenna. It is proved that the image of nature arises through symbolization and reflects both autopsy of varied characters (through self-analysis of the actions) and collisions, contrast (clash of opposing views, interests). It is found out that observation of symbols helps to decrypt a person and the world in artistic images. The epistemological, scientific explanation of symbols, having interpolation interpretation that depends on the depiction of the inner world of the characters, time-spatial dimensions, overall specificity of artistic design, knowledge at the angle of perception of reality or unreality of life has been revealed. 2017 Article Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної / В. Мацько // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 71-79. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. 2411-4146 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178621 821.161.2 - 94.09 Гуменна uk Філологічний дискурс Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Літературознавство
Літературознавство
spellingShingle Літературознавство
Літературознавство
Мацько, В.
Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної
Філологічний дискурс
description У статті проаналізовано семантику кольорів, польових квітів та явищ природи, що їх оприявнила у своїй художній практиці письменниця української діаспори Докія Гуменна. Доведено, що образ природи постає через символізацію й відбиває як різновекторну автопсію персонажів (самопізнання через аналіз власних вчинків), так і колізії, контрастність (зіткнення протилежних поглядів, інтересів). З’ясовано, що обсервація символів допомагає дешифрувати людину й світ в художніх образах. Розкрито гносеологічне, наукове пояснення символів, що має інтерполяційне тлумаченн, яке залежить від змалювання внутрішнього світу героїв, часово- просторових вимірів, загальної специфіки художнього моделювання, пізнання під кутом зору сприйняття реальності чи ірреальності буття.
format Article
author Мацько, В.
author_facet Мацько, В.
author_sort Мацько, В.
title Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної
title_short Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної
title_full Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної
title_fullStr Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної
title_full_unstemmed Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної
title_sort аперцепція символів в художній практиці докії гуменної
publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
publishDate 2017
topic_facet Літературознавство
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178621
citation_txt Аперцепція символів в художній практиці Докії Гуменної / В. Мацько // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 71-79. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.
series Філологічний дискурс
work_keys_str_mv AT macʹkov apercepcíâsimvolívvhudožníjprakticídokíígumennoí
first_indexed 2023-10-18T22:46:28Z
last_indexed 2023-10-18T22:46:28Z
_version_ 1796156398123352064